پیشرفت 20 درصدی برج کنترل ترافیک دریایی بندرشهید رجایی



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: برج کنترل ترافیک دریایی بندر شهید رجایی به عنوان مرتفع ترین برج کنترل در حال احداث کشور با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی در حال انجام است.

به گزارش صبح ساحل، علی رضا محمدی کرجی ران روز دوشنبه افزود: برج کنترل ترافیک دریایی در حال احداث بندر شهید رجایی با ۶۲.۲ متر ارتفاع و ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی براساس برنامه زمانبندی درحال اجراست.
وی ادامه داد: عملیات ساخت این برج به صورت ۲۴ ساعته و بر اساس برنامه زمانبندی تحت نظارت مستقیم واحد مهندسی و عمران  اداره کل و اداره HSE بندر در حال پیشروی است.
مدیر کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان با اشاره به مشخصات فنی این طرح، ارتفاع این سازه بتنی را ۶۲.۲ متر(از تراز روی فونداسیون) عنوان کرد و گفت: حجم بتن ریزی این سازه ۱۲۳۰ متر مکعب با وزن آرماتوربندی ۴۲۶ تن و ضخامت ۷۰ سانتی متر است. 

محمدی کرجی ران اضافه کرد: این برج دارای ۲ دستگاه آسانسور پر سرعت بوده که قادر است ارتفاع برج را در ۲۸ ثانیه طی نماید.
وی احداث برج کنترل ترافیک دریایی بندر شهید رجایی را به منظور استقرار حوزه های VTS ،MRCC،TECHNICAL ROOM منظر و فضای های اداری مرتبط با امور دریایی عنوان کرد.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، بر اساس پیش بینی های صورت گرفته این طرح مهم در خرداد ماه ۱۴۰۱ اتمام و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

با توجه به وسعت استان هرمزگان وبرخورداری از بنادر و جزایر متعدد همچنین موقعیت سوق الاجیشی واستراتژیک، مرکز  VTS ( کنترل ترافیک دریایی ) بندر شهید رجایی از حساس ترین و پرترافیک ترین  مراکز دریایی کشور و همچنین مرکز MRCC  (جستجو ونجات دریایی ) استان هرمزگان بالغ بر ۶۰ درصد از عملیات های جستجو و نجات دریایی و شرایط استقرار را در پهنه های آبی و حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران  به خود اختصاص داده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها