ارزیابی اولیه متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان آغاز شد



مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی هرمزگان از آغاز ارزیابی اولیه متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی در استان هرمزگان خبر داد و گفت: برای هر استان یک کارشناس مشاور در نظر گرفته شده است.

به گزارش صبح ساحل، صدیقه مظفر  با بیان اینکه هم اکنون در مرحله دوم طرح ملی مشاغل خانگی هرمزگان هستیم، افزود: ارزیابی اولیه که شامل صحت سنجی اطلاعات وارد شده توسط متقاضیان، دادن مشاوره و راهنمایی شغلی به آنان هستیم و برای هر استان یک کارشناس مشاور در نظر گرفته شده است تا  افراد از پاسخ سوالات در مورد طرح مطلع شوند. پس از این مرحله، آموزش های عمومی و تخصصی به افراد آغاز می گردد.

وی ادامه داد: افراد متقاضی و پیشران ها پس از دریافت آموزش های لازم با توجه به زمینه شغلی و مورد علاقه خود به یکدیگر متصل می‌شوند، این  زنجیره آموزش گامی موثر در جهت ارتقاء سطح  کیفیت و مهارت آموزی اشخاص در بازارکسب و کار می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طرح بر اعطای وام بانکی تکیه ندارد، گفت: هدف آموزش و بالا بردن سطح کیفی و کمی و رسیدن به استانداردهای قابل ارائه به بازار است که در این را از کارشناسان، متخصصان و پیشرانان متخصص بهره جسته ایم و از کلیه پیشرانان این فنون نیز تقاضا داریم در این عرصه وارد شوند و در هرچه قدرتمند تر شدن در این شبکه همکاری کنند.

وی یاد آور شد: در مشاغل خانگی متقاضیان به سه شیوه مستقل، تحت پوشش و پشتیبان می‌توانند فعالیت کنند که باید یکی از این روش‌ها را در فرایند ثبت نام انتخاب کنند. نخست اینکه متقاضی به صورت خویش فرما و مستقل تمایل به فعالیت در مشاغل خانگی دارد که تحت عنوان «متقاضیان مستقل» شناخته می‌شود و باید فرم ثبت نام مربوط به این نوع فعالیت را تکمیل کند.

مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی هرمزگان تصریح کرد: شیوه دیگر شیوه‌ای است که فرد دارای مهارت است اما در فرایند فعالیت این مشاغل از جمله تأمین مواد اولیه یا ورود به بازار ممکن است با مشکلاتی مواجه باشد و نیاز داشته باشد تحت پوشش فرد دیگری فعالیت کند. این گروه از متقاضیان باید فرم ثبت نام در مشاغل خانگی به شیوه «تحت پوشش» را تکمیل کنند.

وی در پایان گفت: گروه سوم نیز افرادی هستند که توان و قدرت مدیریت و اجرای فرایند تولید و راه اندازی مشاغل خانگی را دارند و می‌توانند در شغل مورد نظر چند نفر را تحت حمایت و مدیریت مشغول به کار کنند. در واقع این افراد توانایی راه اندازی کسب و کارهای خانگی به عنوان کارفرما را دارند. این گروه از افراد تحت عنوان «پشتیبان» باید تقاضای خود را در سامانه مشاغل خانگی ثبت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها