اتمام پروژه «بهسازی و اصلاح نقطه حادثه خیز گردنه شورز» بستک



مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان از اتمام پروژه بهسازی و اصلاح نقطه حادثه خیز گردنه شورز شهرستان بستک خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل،  یوسف عابدینی مدیر کل این اداره با اشاره به پیگیری انجام شده در خصوص مراحل اجرای این پروژه، اظهار داشت: گردنه شورز در محور تنگ بستک _ لار واقع شده است و عملیات بهسازی آن به عنوان یکی از نقاط حادثه خیز و پرخطر استان، در دستور کار قرار گرفت که با تلاش های همکاران ما و استفاده از همه ظرفیت های موجود، عملیات احداث آن پایان یافته و مورد بهره‌برداری کاربران جاده‌ای قرار گرفته است.

وی خاطرنشان ساخت طول اجرای پروژه بهسازی گردنه شورز پنج هزار و ۶۰۰ متر می باشد و برای اجرای آن قریب به 304 هزار متر مربع خاکبرداری و بیش از 214 هزار متر مربع خاکریزی انجام شده است.

یوسف عابدینی با تاکید بر اینکه ۵۱۰ هزار متر مربع آسفالت در بهسازی و اصلاح این محور به کار رفته است افزود: پروژه یاد شده با اعتباری بالغ بر 17۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی به اتمام رسیده است.

این مقام مسئول افزود: به واسطه وجود پیچ و قوس های شدید در این گردنه سالانه جان عده زیادی از هموطنان و اهالی منطقه در خطر قرار داشت و موجب ایراد خسارات جبران ناپذیری شده بود که اصلاح این نقطه حادثه خیز باعث افزایش امنیت کاربران جادهای خواهد شد و همچنین استفاده بهینه از امکانات بالقوه و بهره گیری از ظرفیت های حاشیه محور راه، می تواند زمینه ساز ارتقاء وضعیت اقتصادی و اجتماعی گردد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در پایان تصریح کرد: این محور به دلیل اتصال به استان فارس و حجم بالای تردد بسیار مهم می باشد به طوری که اصلاح گردنه مذکور خواسته بسیاری از مردم منطقه بود و امیدواریم بهره برداری از این محور و کاهش طول مسیر، تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه و کاهش هزینه های ایاب و ذهاب را به همراه آورد.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها