سرکنسول جدید کنسولگری هند در بندرعباس معرفی شد



رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در بندرعباس گفت: اودی ناریندارا اوگله با حضور در این نمایندگی نسبت به معرفی جانشین خود کی سودهاکاران، سرکنسول جدید کنسولگری هند در این استان اقدام کرد.

به نقل از ایرنا، سعید شعبان افزود: آقای اوگله ضمن ابراز رضایتمندی از روابط خوب در طول دوره‌ ماموریتش در بندرعباس گفت ارتباطات خوب فرهنگی و اقتصادی بین ایران و هند بسیار مورد تاکید مقامات هندی است.

وی ادامه داد: سرکنسول جدید کنسولگری هند نیز معتقد است ارتباطات دوجانبه بین بندرعباس و هند در دوران مسوولیت وی نیز پابرجا خواهد بود و امیدوارم به بهترین شکل این همکاری ادامه یابد.

رییس  نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس خاطرنشان کرد: ما نیز به دنبال روابط اقتصادی و فرهنگی پایدار با کشور هند هستیم.

شعبان اضافه کرد:همکاری اتاق‌های بازرگانی هرمزگان و هند نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش صبح ساحل، کنسولگری، دفتر نمایندگان دیپلماتیک یک کشور در کشوری دیگری است. معمولاً دفتر اصلی را که اصولاً در پایتخت قرار دارد سفارتخانه‌ می‌نامند و دفاتری که در شهر‌های دیگر قرار دارند کنسول‌گری نامیده می‌شوند. در کنسولگری معمولاً خدماتی که در سفارتخانه ارائه می‌شود وجود ندارد. ماموران کنسولی به طور عمده به اتباع کشور خود در کشور میزبان خدمات دولتی مورد نیازشان را ارائه می‌کنند. صدور یا تمدید گذرنامه، تایید اسناد از جمله سند ازدواج در کشور میزبان، صدور شناسنامه برای تازه متولدین، خدمات حقوقی مثل پذیرش وکالتنامه و ارسال آن به کشور مقصد، امور دانشجویی و تایید مدارک رسمی و تامین خدمات مورد نیاز بازرگانان و تجار، همه از وظایف ماموران کنسولی است.
یکی از مهمترین خدمات کنسولی که کنسولگری‌ها یا سرکنسولگری‌ها ارائه می‌کنند، خدمات ویزا یا روادید است. اتباع کشور میزبان درخواست روادید خود را باید به این بخش ارائه کنند. برخی از مجوز‌های تجاری یا راهنمایی‌های قانونی مورد نیاز تجار یا گردشگران هم از خدمات بخش کنسولی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها