مرکز جدید صنایع خلاق کیش تا هفته آینده افتتاح می‌شود



مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم ویژه هفته پژوهش، از افتتاح مرکز جدید صنایع خلاق جزیره تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، غلامحسین مظفری عصر امروز با حضور در مرکز نوآوری کیش گفت: شکل گیری مراکز نوآوری و صنایع خلاق فرهنگی در کشور نشان دهنده توجه حاکمیت به این موضوع است و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به ظرفیت های جوانان حائز اهمیت و محور فعالیت دستگاهها شده است.

وی با اشاره به این که پژوهش یک رکن محوری در تصمیم گیری است خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت های مناسب جزیره انتظار می رود که بتوانیم در حوزه پژوهش نیز نقش خود را به خوبی ایفا کنیم. خوشبختانه در کیش مراکز پژوهشی، نوآوری و صنایع خلاق به خوبی شکل گرفته و در سطح کشور از این نظر مطرح هستیم.

مظفری با بیان این که تاکنون ۴۵ شرکت در مرکز نوآوری مستقر شده اند گفت: مرکز جدید صنایع خلاق و مراکز فرهنگی نیز تا هفته آینده افتتاح خواهد شد که مقدمه خوبی برای کمک به حوزهای اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی به حساب می آید.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش هفته پژوهش را فرصت مناسبی برای آسیب شناسی ظرفیت های موجود دانست و یادآور شد: باید بتوانیم از انجام کارهای پراکنده فاصله بگیریم و هم افزایی ایجاد کنیم. دانشگاهها و مراکز علمی فعال در جزیره نیز باید بتوانند از آموزش عبور و به فعالیت های پژوهشی و فناوری ورود کنند.

مظفری با بیان این که از حوزه دریا و ساحل غفلت کرده ایم تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم روی چند موضوع اساسی از جمله دریا و ساحل کارهای جدی انجام دهیم و شتاب دهنده ها و استارتاپ ها در این زمینه ورود کنند.

در ابتدای این جلسه نیز مدیر مرکز نوآوری کیش گفت: با هدف گذاری صورت گرفته توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مرکز نوآوری با هدف تبدیل ایده به محصول و تجاری سازی فن آوری در یک سال اخیر راه اندازی شده است.  

توفیقی با اشاره به غفلت صورت گرفته از حوزه اقتصاد دریا خاطرنشان کرد: عقب ماندگی مباحث مربوط به دریا و سواحل نسبت به برنامه های توسعه کشور زیاد است و امیدواریم این مرکز با توجه به موقعیت کیش فضای مناسبی برای ایجاد چرخه تجاری سازی فناوری های مربوط به دریا فراهم کند.

در پایان این مراسم  تعدادی از پژوهشگران جزیره مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها