مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

استفاده از واژگان بیگانه در تابلوهای کسب و کار ممنوع است



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: براساس دستورالعمل جدید، استفاده از واژگان بیگانه در تابلوهای کسب و کار، نام ساختمان‌ها و شرکت‌ها در استان ممنوع بوده و همه اسامی باید به زبان فارسی نوشته شود.

 

به گزارش صبح ساحل، رضا کمالی زرکانی عصر سه‌شنبه در نشست بررسی ممنوعیت بکارگیری اسامی بیگانه در هرمزگان با تاکید بر استفاده نکردن از واژگان بیگانه در منظر شهری از مدیران دستگاه های فرهنگی و اصناف مرتبط خواست که با نظارت بیشتر همکاری لازم را نسبت به اصلاح تابلوهای شهری که از واژگان بیگانه استفاده کرده‌اند، صورت گیرد.
وی به پیشینه و اهمیت زبان فارسی اشاره کرد و بیان داشت: اعتبار ایران به زبان و ادب فارسی بوده و مهم‌ترین شاخصه فرهنگی ایران برای همه جهانیان شناخته شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهارداشت:
در تاریخ از مرزهای زبانی و فرهنگی نیز  همچون مرزهای فیزیکی ایران حفاظت شده و حتی آوازه گستره مرزهای زبانی ایران از مرزهای فیزیکی بیشتر است و تا مرزهای چین، آسیای صغیر و مدیترانه را دربرمی‌گیرد.
کمالی باتوجه به گسترش رقابت فرهنگی در جهان امروز و افزایش سطح مبادلات کالاهای فرهنگی و ورود واژگان بیگانه به روش‌های مختلف اذعان داشت: حفاظت و صیانت از زبان فارسی یک وظیفه همگانی بوده و باید از مزیت زبان فارسی و گستره بزرگ آن به عنوان یک عنصر وحدت بخش در میان ملت‌های مختلف استفاده کرد.
وی در پایان بر ضرورت حفاظت و صیانت از مرزهای زبانی و فرهنگی ایران تاکید کرد.

 

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها