هنرمند فلیپینی که سواحل امارات را زیبا می کند

خلق آثار هنری روی شن و ماسه‌های دوبی


نویسنده: سامیه طهورنیان

«ناتانیل آلاپیده»، هنرمند 43 ساله فیلیپینی، شن و ماسه و نقاشی‌های دیواری را در ساحل با استفاده از یک چنگک ترسیم می‌کند و سواحل امارات را تغییر می‌دهد که البته این تغییرات بر روی ساحل برای لحظه‌ای گذرا هستند.
به گزارش روزنامه صبح ساحل، در مصاحبه‌ای که «نشنال دوبی» با این هنرمند انجام داده است او از شرایط کار خود و چگونه علاقه‌مند شدن به این هنر گفته است. او در پاسخ به اینکه روش کار طراحی شن و ماسه بر روی ساحل چگونه است گفت: اولین چیزی که صبح گاه و هنگام بیدار شدن بررسی می‌کنم، پیش‌بینی جزر و مد است نه به این دلیل که قصد غواصی دارم، بلکه برای دیدن زمان مناسب برای آمدن به ساحل  و نقاشی کشیدن در ماسه‌ها است.
او در مورد زمان کارش می‌گوید: «کار من تمام‌وقت است و به‌عنوان هنرمند شن و ماسه، تنها موج است که تعیین می‌کند من چه زمانی می‌خواهم بروم و دست از کار بکشم». او می‌گوید: «گاهی اوقات برای رسیدن به شرایط مطلوب برای نقاشی‌هایم از ۵ صبح بیدار است». «ناتانیل آلاپیده» با استفاده از یک چنگک، نقاشی‌های دیواری  عظیم روی شن‌های مرطوب ساحل ایجاد می‌کند.
او در مورد ایده اولیه این هنر می‌گوید: «همه‌چیز از زمانی که مادربزرگم در سال 2014 در فیلیپین درگذشت آغاز شد». این هنرمند آن زمان در دبی بود. او می‌خواست به مادربزرگش ادای احترام کند و به همین دلیل نقاشی دیواری عظیم یک درخت را در ساحل معروف و بزرگ دوبی یعنی «جمیرا» ترسیم کرد.
بااین‌حال، آلاپید انتظار نداشت کار او موردتوجه عموم قرار بگیرد و پس‌ازاینکه مورد استقبال بسیاری قرار گرفت، این هنر به شغل تمام‌وقت او تبدیل شد. او در این رابطه می‌گوید: «من هنوز هم نمی‌توانم باور کنم که امروز این کار را به‌عنوان یک شغل انجام می‌دهم، چون واقعاً قصد انجام این کار را به‌صورت تمام‌وقت و حرفه‌ای نداشتم».
او تاکنون رویدادهای بین‌المللی جهانی مانند روز جهانی زن، پرتاب کاوشگر فضایی امارات متحده عربی «امید» به مریخ، پیام در «خانه بمانید» در اوج همه‌گیری کووید 19 را در ساحل نقاشی کرده است. همچنین پیام‌های خاص مانند تولد و پیشنهاد‌ها ازدواج را برای افرادی که به این هنر علاقه دارند در ساحل نقاشی کرده است. او باافتخار می‌گوید: «فکر می‌کنم من تاکنون ده پیشنهاد ازدواج انجام داده‌ام و همه آن‌ها بله بوده‌اند. آخرین پیشنهادی که گرفتم برای یک زوج از جمهوری چک بود. این مرد می‌خواست که پیام او به زبان چک نوشته شود». او می‌گوید: من آن را روی ساحل جلوی هتل نوشتم و نامزد این مرد در طبقه 24 هتل بود، بنابراین وقتی از خواب بیدار شد، پیام ازدواج را بر روی ساحل دید و جواب بله را گفت. در این جند ماه گذشته او برای برند‌های مختلف چون نایک، پالموود، بربری و چندین برند دیگر طراحی روی ساحل انجام داده کرده است.
او در رابطه باهنر خود می‌گوید: «یک نقاشی را مردم می‌توانند بخرند و آن را به دیوار خود آویزان کنند، اما باهنر شن و ماسه، هیچ‌کس نمی‌تواند آن را بخرد. هنر شن و ماسه را تنها می‌توان تجربه کرد».
 
   
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها