علت انصراف ایران از خرید واکسن کرونا فایزر چیست؟



رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به برخی اظهارات درباره زنجیره سرد مورد لزوم واکسن کرونا فایزر و چرایی عدم درخواست ایران برای آن، پاسخ داد.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور، درباره اظهارات رییس سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر اینکه "دو ایرلاین ایرانی آماده واردات هر نوع واکسنی از جمله فایزر هستند"، گفت: زنجیره سرد، فقط انتقال از مبدا به فرودگاه مقصد نیست بلکه زنجیره سرد کل مسیر تلقیح واکسن به گروه هدف تا یک شهر و روستای دورافتاده را شامل می شود.

وی با اشاره به زنجیره سرد منهای ۷۰ درجه مورد لزوم در واکسن کرونا فایزر، افزود: مشخص است که تزریق در فرودگاه و پای هواپیما انجام نمی شود و یک روز و یکساعت هم نیست.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: زنجیره سرد مورد نیاز برای این واکسن باید برای همه روزهای ورود، توزیع و تلقیح رعایت شود و دمای منهای ۷۰ درجه سلسیوس، از منظر زنجیره سرد نگهداری و توزیع، یک ضعف فناوری است.

جهانپور تاکید کرد: قطعا واکسن های تایید شده با دمای نگهداری بالاتر و شرایط زنجیره سرد سهل‌تر و در دسترس، مزیت نسبی دارند.

 

پیشتر مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفته بود: «ایران هواپیما و امکانات حمل و نقل لازم برای واکسن آمریکایی فایزر را ندارد و اعلام کرده که این واکسن را نمی‌خواهد و از سایر واکسن‌ها استفاده خواهد کرد».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها