پس از عربستان؛

عمان مرزهای خود را به مدت یک هفته بست



پس از عربستان سعودی، کشور سلطان‌نشین عمان نیز از ترس ویروس انگلیسی تمام مرزهای خود را به‌مدت یک هفته مسدود کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عمان،‌ سلطان‌نشین عمان اعلام کرد که تصمیم دارد برای مبارزه با کرونا ورود و خروج به این کشور را از گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی از فردا صبح تا یک هفته ممنوع کند. طبق این گزارش، این تصمیم در چارچوب نشست‌های مستمر کمیته عالی مسئول یافتن سازوکار مناسب برای مبارزه با ویروس کوید۱۹ و نیز در راستای حفظ جان مردم عمان اتخاذ شده است. بنابر اعلام این کمیته،‌ هواپیماها و کشتی‌های بارگیری از این ممنوعیت مستثنی هستند.

عمان نیز مانند بسیاری از کشورها برای مقابله با این ویروس، تدابیر بهداشتی و پزشکی بسیاری را برای مهار این ویروس تاکنون اتخاذ کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عمان شمار کسانی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده اند از مرز ۱۴۷۰ نفر گذشته است . مجموع مبتلایان به این بیماری در عمان ۱۲۶ هزار و ۵۰۴ نفر اعلام شده است.

شناسایی گونه جهش‌ یافته ویروس کرونا در انگلیس و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری، بیشتر کشورهای اروپایی را بر آن داشت تا در اقدام نخست، برای جلوگیری از گسترش این ویروس، سفرها از انگلیس و بالعکس را متوقف کنند. این تحولات پس از آن صورت می‌گیرد که دولت انگلیس در پی شناسایی گونه جهش یافته ویروس کرونا، محدودیت‌ها در این کشور را تشدید کرده است. سرعت بالای شیوع این ویروس باعث شد تا نخست وزیر انگلیس دیروز پس از جلسه اضطراری با اعضای دولت، سطح محدودیت های کرونایی در جنوب شرق این کشور را به مرحله‌ جدیدی که فقط عنوان قرنطینه را یدک نمی‌کشد، افزایش دهد.

این شرایط موجب شد تا عربستان هم انجام عمره برای زائران خارجی را به مدت یک هفته به حالت تعلیق درآورد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها