با شکایت دو هرمزگانی، پسر تهرانی دستگیر شد

کلاهبرداری اینستاگرامی با جوایز آیفون



پسر تهرانی که با مسابقه اینستاگرامی جوایز آیفون، از فالورهای پیج کلاهبرداری می کرد با شکایت دو نفر در هرمزگان دستگیر شد.

به گزارش صبح ساحل، این جوان 21 ساله  در اینستاگرام برای جذب فالور،از طریق گفتگوی زنده و یا  پست های مختلف، مسابقه برگزار می‌کرد که یکی از این آن‌ها، مربوط به اهدای جوایز آیفون با نصف قیمت بود. مخاطبین  با لایک و تگ کردن می تواستند این جوایز را نصیب خود کنند. مدتی گذشت تا اینکه صاحب این صفحه فضای مجازی به مخاطب موردنظر پیام می‌داد که شما برنده مسابقه هستید . وی می‌گفت که  نصف هزینه گوشی آیفون را پرداخت کنید تا این محصول به دست شما برسد. آن مخاطب با خوشحالی از برنده شدن، 14 میلیون تومان را به شماره‌حساب پسر جوان پرداخت  می‌کرد اما  پس از دریافت گوشی ،متوجه می‌شد گوشی اصل نیست و حدود 2 میلیون تومان بیشتر قیمت ندارد. دو نفر از این مالباختگان از هرمزگان بودند که بلافاصله با مراجعه به پلیس فتا، از کلاه‌بردار شکایت کردند .

 

ارسال گوشی کپی طرح آیفون

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان جزییات این پرونده را بازگو کرد و گفت: دو مرد حدود 26 و 38 ساله‌ای با مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند در مسابقه آیفون پرو 11 پیج فروش موبایل شرکت نموده و مبلغ 14 میلیون از وی کلاه‌برداری شده است،بر همین اساس مراتب برای پیگیری در دستور کار پلیس قرار گرفت.سرگرد احسان بهمنی با اشاره به اینکه طی تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد شخصی در اینستاگرام با انتشار پست مسابقه با محتوای وسوسه‌انگیز و جعلی با حربه اهدای جوایز آیفون با نصف قیمت مخاطبین را جذب می‌کرد گفت: وی برای اعتمادسازی ضمن پاسخگویی به افراد از طریق واتس آپ حتی به‌صورت زنده و هم‌زمان مبادرت به پخش زنده ویدیویی(live) نموده است،درنتیجه پس از چت در واتس آپ با افراد به‌ظاهر برنده و دریافت نصف قیمت گوشی آیفون انتخابی ، گوشی کپی طرح آیفون به ارزش 2 میلیون تومان از طریق سرویس تیپاکس به آنها ارسال می‌کرده است.

 

دستگیری در تهران

به گفته این مقام مسئول  با اقدامات فنی و تجربیات پلیسی انجام‌شده توسط کارشناسان پلیس فتا، پس از هماهنگی با مقام قضایی شخص مربوطه  دستگیر شد و پدر متهم در مراجعه با پلیس فتا تهران  متعهد شد با پرداخت مبالغ کلاه‌برداری برای اخذ رضایت تمامی افراد مالباخته اقدام و طی مدت تعیین‌شده رضایت همه آن‌ها را جلب نماید،پرونده برای سیر مراحل قضایی و جنبه عمومی جرم به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس ارسال گردید.

 

جعل اسکرین شات های جعلی

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان بابیان اینکه  متهم با آشنایی کامل به ترفندهای طراحی پی‌جویی کردن کاری، تکنیک های تبلیغاتی، روش‌های اعتمادسازی و جعل اسکرین شات های جعلی از رضایت مشتریان اقدام به کلاه‌برداری کرده است اضافه کرد:  این موضوع  بیانگر این واقعیت است که حربه برگزاری مسابقه و اهدای جوایز همچنان شگردی ویژه برای افراد کلاه‌بردار است، خوش‌باوری افراد فریب‌خورده و پرداخت مبالغ قبل از تحویل و بررسی حضوری کالا عامل موفقیت متهمین است.

 

تحقیقات

سرگرد بهمنی  افزود : بنابراین ضروری است هم‌وطنان قبل از خرید و اعتماد به فروشندگان در شبکه‌های اجتماعی مجازی، نسبت به ماهیت واقعی و اصالت کسب‌وکار مربوطه تحقیقات کافی داشته باشند و همچنین نیاز است در صورت امکان سازوکاری همانند نماد اعتماد الکترونیکی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اعتباربخشی به کسب‌وکارهای واقعی و  فعال در شبکه‌های اجتماعی مجازی پیاده‌سازی شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها