شناسایی ۴ مورد از نوع جدید ویروس کرونا در عمان



وزارت بهداشت در سلطان نشین عمان اعلام کرد که به ۴ مورد از نوع جدید ویروس کرونا که در از انگلیس در حال ظهور است مشکوک شده و این وزارتخانه درحال انجام مطالعات برای تأیید ماهیت موارد ابتلا است.

 

به گزارش صبح ساحل، احمد بن محمد سعیدی وزیر بهداشت عمان با اعلام انجام مطالعاتی برای تایید وجود ۴ مورد ابتلا به کرونا اظهار داشت مطالعه نقشه ژنتیکی ویروس ادامه دارد و نتایج آن نهایتا اعلام خواهد شد.

وزیر بهداشت عمان تصریح کرد که هیچ نشانه ای وجود ندارد که نوع جهش یافته و جدید کووید۱۹ از ویروس مادر خطرناک تر باشد و این نشان می دهد واکسن های موجود در حال حاضر که برای ویروس مادر ساخته شده اند همان اثر را بر ویروس جدید دارند.

السعیدی با اعلام اینکه کشورش یکی از اولین کشورهای منطقه است که به اتحاد بین المللی واکسن پیوست از رسیدن ۱۵۶ هزار دوز واکسن به عمان تا پنجشنبه هفته جاری و ۲۸ هزار دوز دیگر آن تا ژانویه (دی ماه) آینده خبرداد. همچنین وی تصریح کرد که از یکشنبه آینده واکسیناسیون در سلطان نشین با هدفمندی و در اولویت قرار دادن بیماران مزمن و افراد بالای ۶۰ سال آغاز خواهد شد.

روزنامه انگلیسی "گاردین" عصر دوشنبه گزارش داد که دور جدید همه گیری کرونا از طریق شخصی در منطقه "کنت" در جنوب شرقی انگلیس رخ داده است و او اصطلاحا "بیمار صفر" است که اولین ناقل "نسخه جدید" کرونا در سپتامبر گذشته (شهریور ماه) بوده که این نوع جدید را به دیگران منتقل کرده است.

دانشمندان تاکنون بر این باورند که احتمال انتشار نوع جدید کرونا تا ۷۰ درصد بیشتر از نوع شناخته شده قبلی است و این یکی از دلایل نگرانی جهانی پیرامون این ویروس است، اما در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر وخیم تر شدن حال بیماران درصورت ابتلای به این نوع وجود ندارد.

یکشنبه هفته جاری پس از اعلام کشف نوع جهش یافته کرونا در انگلیس، بسیاری از کشورهای عربی و اروپایی از جمله عمان به دلیل تعداد بالای مبتلایان ناشی از موج دوم بیماری همه گیر کرونا و پیش بینی اخبار مربوط به جهش نوع جدید ویروس، تصمیم گرفتند ترافیک هوایی با انگلیس را متوقف کرده و مرزهای هوایی خود را براین کشور ببندند.

سلطان‌نشین عمان روز دوشنبه در راستای اتخاذ اقدامات سخت‌گیرانه‌تر برای مبارزه با ویروس کرونا،‌ هرگونه ورود به این کشور و خروج از آن را به مدت یک هفته ممنوع اعلام کرد.

 

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها