مدیرعامل اتحادیه مرغداران هرمزگان:

مسوولان زمینه تولید به موقع و باکیفیت مرغ را فراهم کنند



مدیرعامل اتحادیه مرغداران هرمزگان گفت: مسوولان با اطمینان خاطردادن در تامین نهاده های مرغی به تولیدکنندگان زمینه را برای تولید به موقع وبا کیفیت مرغ فراهم کنند.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، سید مرتضی موسوی  روز جمعه اظهارداشت: انتظار مرغداران این است که فرآیند زمان‌بر کنونی تحویل غذای مرغ در سامانه بازارگاه سریع‌تر از این باشد که اکنون هست.

وی ادامه داد: در گذشته تصمیم گیری در خصوص (نهاده‌های دامی) غذای مرغ‌های مورد نیاز در درون این اُستان انجام می‌شد که از زمان تخصیص تا تحویل زمان کمتری سپری می‌شد اما اکنون که این کار به صورت متمرکز و بر روی سامانه انجام می‌شود اما زمان بیشتری هدر می‌رود. 

 مدیرعامل اتحادیه مرغداران هرمزگان تصریح کرد: این روزها مساله غذای مرغ‌ برای مرغداران تبدیل به دغدغه شده که موضوع با حضور مسوولان استانی مورد بررسی قرار گرفت، اما در ظاهر آنان توجهی که انتظار می‌رود نشان نمی‌دهند.

معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان هم گفت: سایر استان‌ها هم در زمینه تامین غذای مرغ مورد نیاز واحدهای مرغداری خود از سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی مشکل دارند.

عباس زارعی بیان داشت: این مشکل با بروزرسانی سامانه بازارگاه به نسبت هفته‌های گذشته کمتر شده است و امید و انتظار می‌رود به طور کامل حل شود و غذای مرغ کمتر از ۱۰ روز به دست مرغدارها برسد.

وی بیان داشت: همچنین درحال پیگیری برای اختصاص نهاده دامی هرمزگان از کشتی‌هایی هستیم که در بندر شهید رجایی پهلوگرفته و بار خود را در این استان تحویل می‌دهند.

معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اشاره کرد: به عنوان مثال در یک مورد یک هزار و ۵۰۰ تن نهاده دامی از این کشتی‌ها برای اُستان اختصاص یافت و انبارهای خوبی نیز برای نگهداری نهاده‌های دامی در اینجا وجود دارد.

زارعی در خصوص حمل غذای مرغ نیز اذعان کرد: معضل بعدی مرغداری‌های تاخیر در بارگیری غذای مرغ مورد نیازشان از بندر امام خمینی (ره) خوزستان توسط شرکت‌های حمل و نقلی بخش خصوصی است که در این رابطه می‌توان به تقاضای مبلغی بیش از نرخ مصوب حمل اشاره کرد.

وی اضافه کرد: این مساله به متولیان بخش حمل و نقل منعکس شده تا آن را حل کنند و جهادکشاورزی هرمزگان تمام تلاش خود را برای کاهش زمان رسیدن نهاده به مرغداران بکار گرفته تا مشکل برطرف شود.

معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در خصوص سوال ایرنا پیرامون مساله کمبود و نبود واکسن و داروی مورد نیاز مرغداری‌های هرمزگان، پاسخ داد: به طور کلی پیشگیری از بیماری و درمان بیماری‌های دامی برعهده دامپزشکی است.

مرغداران هرمزگان به واسطه تامین و تحویل نشدن به موقع نهاده‌های دامی مورد نیاز برای پرورش مرغ با مشکل روبه‌رو شده و ناچار از تهیه ذرت و سویا با قیمت بالا از بازار آزاد شده‌اند.

چندی پیش مدیرعامل اتحادیه مرغداران هرمزگان  گفته بود: نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی به کشور وارد می‌شود که برای تهیه آن باید از طریق سامانه بازارگاه اقدام کرد.

سید مرتضی موسوی افزود: درحالی که سامانه‌ای شدن فرآیند و تمرکز کار بایستی موجب تسریع فرآیندها شود اینگونه نشده و زمان رسیدن نهاده مورد نیاز نه تنها کاهش نیافته بلکه بیشتر هم شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها