امام جمعه میناب خواستار بازسازی بافت های فرسوده میناب شد



امام جمعه میناب گفت: در حوزه شهرسازی از این وزارت خانه میخواهم به فریاد شهر با بافت فرسوده میناب برسد و شهرداری همین که بتواند مجموعه خود را اداره کند کار بزرگی انجام داده است؛ باید وزارت راه و شهرسازی در تامین اعتبار کمک کند.

 

به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی امام جمعه شهرستان میناب در خطبه های نماز جمعه  عنوان کرد: هفته در پیش رو آغاز ایام الله دهه بصیرت و میثاق با ولایت است و هر کدام از مناسب های در پیش رو ویژگی ها خود را دارد. 

وی با اشاره به اینکه دی ماه نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است گفت: یوم الله روزی است که قدرت الهی نمایان شود. 

امام جمعه میناب با بیان اینکه ایام الله روزهای مهم و سرنوشت سازی است اظهار داشت: خداروشکر انسجام و همدلی بین مسئولان شهرستان میناب حاکم است. 

وی با اشاره از ظرفیت فضای مجازی در برگزاری مراسمات دهه فاطمیه گفت: از جوانان و هنرمندان می خواهم که دهه فاطمیه را گرامی داشته و با زبان هنر تولید محتوا خوب داشته باشند واز ظرفیت های فضای مجازی استفاده کنند. 

در ادامه با انتقاد از وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی از بعد از انقلاب اسلامی خدمات ارزنده ای برای کشور از جمله شهرستان میناب انجام داده که قابل تقدیر است، اما انتظاری از وزارت راه و شهرسازی دارم این است که هم در حوزه راه و هم در حوزه شهرسازی اقداماتی انجام دهد.

امام جمعه میناب گفت: بخش توکهور و شهر هشتبندی نقش مهمی در اقتصاد استان دارند اما مسیری که افزاد میخواهند طی کند نامناسب است، مسیری که از گذرگاه جهنم بدتر است پس باید به فکر این مسیر باشیم. 

وی با بیان اینکه جاده این مسیر قابل قبول نیست اظهار داشت: بخش توکهور و هشتبندی نقش مهمی در توسعه شهرستان و کشور دارد این جاده در شان مردم این منطقه نیست و میدانیم محدودیت ها زیاد است، هرگز از مسئولان شهرستان و استان نقدی نداشتم چرا که محدودیت اعتبارات شهرستانی و استانی را میدانم.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی با اشاره به اینکه توقع و انتظار ما از وزارت خانه ها و دولت این است که پروژه های در دست اقدام و این جاده باید اولویت بندی شود عنوان کرد: در حوزه شهرسازی از این وزارت خانه میخواهم به فریاد شهر با بافت فرسوده میناب برسد و شهرداری همین که بتواند مجموعه خود را اداره کند کار بزرگی انجام داده است؛ باید وزارت راه و شهرسازی در تامین اعتبار کمک کند.

امام جمعه میناب با بیان اینکه  بهتر است یک حادثه جلوگیری شود و در زلزله بم دیدیم که نزدیک به ۳۱ هزار نفر کشته، بیش از ۱۷ هزار نفر مجروح و خسارت مالی که وارد شد و اثرات روحی روانی که زلزله بم برجای گذاشت هنوز پابرجاست، خدانکند روزی در میناب و محله پاکوه زلزله ای با ریشتر های کمتر از زلزله بم اتفاق بیفتد. 

وی با بیان اینکه توقع و انتظار بنده از وزارت راه و شهرسازی نابه جا نیست گفت: وزارت راه و شهرسازی در تامین اعتبار به مسئولان این شهر کمک کند و مردم نیز باید در این راه کمک، همکاری و تلاش کنند تا به صورت فرهنگ عمومی نهادینه شود. 

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی در پایان گفت: بنیاد های خاصی که به نحوی با نظام در ارتباط هستند مانند بنیاد برکت و مستضعفان که در همه صحنه ها حضور داشته اند می خواهیم به کمک شهر میناب بشتابند و از  وضعیت بافت فرسوده ای که شهر میناب دارد را سامان دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها