واژگونی یک فروند شناور لندینگرافت در جزیره لارک/ تلاش برای نجات خدمه شناور ادامه دارد



معاون دریایی اداره کل بنادر  ودریا نوردی هرمزگان گفت : یک فروند شناور لندینگرافت در ۲۵ مایلی جنوب شرقی لارک واژگون وتلاش برای نجات جان ۷ سرنشین این شناور توسط تیم های جستجو و نجات دریایی درمنطقه ادامه دارد.

به گزارش صبح ساحل، "اسماعیل مکی زاده "،معاون دریایی اداره کل بنادر ودریا نوردی هرمزگان با اعلام جزییات این حادثه گفت: ساعت ۱۸:۳۰ روزگذشته ۵ دی ماه پیامی مبنی شرایط اضطرار  برای یک فروند شناور لندینگ کرافت در موقعیت جنوب شرق جزیره لارک از رله رادیویی کشتی عبوری در تنگه هرمز به مرکز جستجو و نجات دریایی استان مخابره شد.

وی افزود: بلافاصله پس از وصول پیام، شناور ناجی ۱۲ از جزیره قشم به موقعیت اعزام ‌و هماهنگی لازم برابر طرح استانی جستجو و نجات دریایی با عوامل مرتبط از جمله ندسا، نداجا و دریابانی استان و شناورهای عبوری در منطقه تنگه هرمز جهت پایش دریایی و هوایی منطقه صورت گرفت.

مکی زاده اظهارداشت: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی و تاریکی هوا عملیات آغاز و از سحرگاه امروز 6  دیماه جستجو و نجات دریایی با کمیت و کیفیت بیشتری ادامه یافت.

 این مقام مسئول  اضافه کرد: مقارن با ساعت 15:30روز جاری و در  ۲۵ مایلی جنوب شرقی لارک شناور مذکور به حالت واژگون توسط ناجی ۱۲  و در موقعیت حدوداً ۱۶ مایلی جنوب غربی کوهستک و ۹ مایلی شمال شرقی هرمز پیدا شد.

مکی زاده با بیان اینکه  عملیات جستجو و ‌نجات برای یافتن 7 نفر از خدمه این شناور  ادامه دارد اظهار داشت: با بسیج تمام امکانات و نیروها و همچنین با اطلاع رسانی به شناورهای عبوری و مراکز جستجو و نجات دریایی کشورهای  عمان، امارات متحده عربی و پاکستان در تلاش هستیم تا افراد مفقود شده را پیدا نماییم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها