مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان:

تضمین تامین آب ۵۰ سال آینده شهرستان خمیر



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با تحقق برنامه‌های میان مدت وبلندمدت مناطق برخوردار شهرستان خمیر از آب شرب افزایش یافته و شرایط مطلوب‌تری بر این شهرستان حاکم می‌شود .شهرستان خمیر در حال حاضر به سه منبع پایدار وصل شده که تامین آب ۵۰ سال آینده این شهرستان را تضمین خواهد کرد.

به گزارش صبح ساحل، امین قصمی به همراه فرماندار خمیر در بازدید از طرح‌های آبرسانی روستاهای بخش مرکزی و رویدر، افزود: شهرستان خمیر که در سال‌های گذشته جزو مناطق پرتنش آبی بود، امسال با مدیریت انجام شده و اجرای طرح‌های پیش بینی شده باوجود افزایش حجم فعالیت به دلیل اجرای طرح یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، با کمترین چالش مواجه شد.

خط انتقال آب کهورستان به رویدر بزرگترین طرح شهرستان خمیر است

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان یکی از طرح‌های بزرگ شهرستان خمیر را اجرای خط انتقال کهورستان به رویدر عنوان کرد و گفت: با تاکید استاندار هرمزگان و نگاه مثبت دولت، آب شهرستان خمیر از منابع غیرمتعارف شامل آب شیرینکن‌ها تامین خواهدشد که با تکمیل خطوط انتقال، مردم بخش رویدر، کهورستان و مجتمع کشار از ظرفیت آب شیرینکن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس بهره مند خواهند شد.

قصمی در تشریح وضعیت خط انتقال آب کهورستان به رویدر گفت: در حال حاضر ۳۴ کیلومتر ازاین خط انتقال، انجام شده که با احداث یک ایستگاه پمپاژ و اجرای سه کیلومتر خط انتقال دیگر، مردم شهر رویدر و روستاهای مسیر شامل پرنیمه، رودبار، گوین و کرویه از آب پایدار بهره مند می شوند.

مشارکت خیران در آبرسانی به روستای گوین خمیر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به وضعیت آب روستای گوین خمیر گفت: طرح آبرسانی به روستای گوین از محل خط انتقال کهورستان به رویدر با مشارکت خیران در حال اجراست که عملیات احداث مخزن، حوضچه و شیرآلات در روزهای آینده انجام می‌شود که با تکمیل آن مردم این منطقه نیز به آب پایدار دست پیدا می‌کنند.

به گفته وی، در این سفر توافق‌های اولیه با فرد خیر انجام شده که پس از امضای توافقامه روند تکمیل طرح یادشده انجام خواهد شد.

قصمی همچنین از اعلام آمادگی شرکت آب وفاضلاب هرمزگان برای اجرای خط انتقال روستای بستو با مشارکت بسیج سازندگی خبر داد و گفت: این پیشنهاد از سوی بخشداری رویدر داده شده که آمادگی داریم این خط انتقال را در قالب تفاهم نامه امضا شده با بسیج سازندگی اجرا کنیم.

اختصاص یک دستگاه تانکر برای آبرسانی به روستاهای دوردست بخش رویدر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در ادامه از آبرسانی سیار به روستاهای بخش رویدر شامل «آب مصلی»، «پرکان آل موسی» و «گیشو» خبر داد و گفت: درحال حاضر آب این روستاها از چشمه‌های واقع در نزدیکی این روستاها تامین می‌شود که برای جبران کمبود آب این مناطق، یک تانکر جهت آبرسانی سیار اختصاص داده می‌شود.

قصمی در عین حال افزود: آب این روستاها پس از تکمیل خط انتقال و تامین اعتبار لازم از خط انتقال کهورستان به رویدر تامین خواهدشد.

وی در ادامه از طرح خط انتقال مجتمع جیحون شامل روستاهای محمد آباد، دکل پهن و کیشی بازدید کرد.

مدیرعامل آب وفاضلاب هرمزگان با بیان اینکه شبکه توزیع آب روستای کیشی تا دهه فجر امسال به پایان می‌رسد، گفت: خط انتقال و توزیع روستایهای کیشی پایین و درواخانی که تا پیش از این تحت پوشش آب و فاضلاب نبودند نیز در آینده نزدیک اجرا می‌شود.

اهالی شهرک جیحون از نعمت آب برخوردار می‌شوند

قصمی همچنین از اجرای خط انتقال و شبکه توزیع شهرک جیحون خبر داد و گفت: آبرسانی به ۷۵ واحد مسکونی تازه تاسیس این شهرک بزودی آغاز می‌شود که تا زمان اجرای شبکه و خط انتقال، آبرسانی سیار به ساکنان این شهرک انجام خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت آب روستاهای «رودبار»، «پرنیمه»، «برکه سلطان» و «نره» خمیر نیز گفت: در روزهای آینده با کف شکنی چاه‌ها وضعیت آب این روستاها نیز افزایش خواهدیافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در پایان ابراز امیدواری کرد، با تکمیل طرح‌های توسعه ای شهرستان خمیر،حوزه‌های روستایی که با چالش آب مواجه هستند در آینده نزدیک از آب پایدار بهره مند خواهند شد.

شهرستان خمیر امسال با کمترین چالش آبی مواجه شد

فرماندار خمیر نیز در این بازدید با اشاره به روند اجرای طرح‌های بخش آب و فاضلاب گفت: طرح‌های آبرسانی با سرعت بسیار بالایی درحال انجام است که این روند باعث شده تا کمبود آب این شهرستان جبران و این منطقه امسال با کمترین چالش در زمینه تامین آب مواجه شود.

میرهاشم خواستار با قدردانی از دستور مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در آغاز چند طرح جدید آبرسانی افزود: تامین آب شهرک تازه تاسیس جیحون، کیشی پایین و درواخانی از جمله این طرح‌ها بود که نقطه امیدی در تامین آب مردم این مناطق است.

وی همچنین از موافقت آب و فاضلاب با اختصاص یک دستگاه تانکر برای آبرسانی به چهار روستای بخش رویدر و شهرک جیحون اشاره کرد و گفت: در این سفر با مساعدت‌های مدیرعامل آب وفاضلاب هرمزگان، بسته‌های معیشتی اهدایی کارکنان آبفا به اهالی شهرک جیحون و همچنین کمک مالی برای تجهیز کارگاه یک بانوی تعمیرکار روستای گوین که سرپرست خانوار است، اختصاص می‌یابد.

گفتنی است، در این بازدید علاء الدین عزیزی از خیران حوزه آب، جهانگیر حسین زاده مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان خمیر، بخشداران بخش مرکزی و رویدر، اعضای شورای شهر و شهردار و رییس ناحیه آبفای رویدر، رییس شورای بخش مرکزی و دیگر مسوولان محلی نیز حضور داشتند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها