دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

با واگذاری مهد‌های کودک به آموزش و پرورش موافق هستیم



امانی طهرانی گفت: با ساماندهی مهدهای کودک و واگذاری آن‌ها به آموزش و پرورش موافق هستیم، چراکه تربیت کودک بسیار مهم است.

به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت یادگیری موثر، اظهار کرد: باید به مدرسه اعتماد کنیم و به تصمیم‌های آن مشروعیت دهیم، این پیام به مدیران مدرسه رسیده است و درمورد بازگشایی مدارس، زمان بندی و شیوه برگزاری امتجانات به مدرسه جایگاه دادیم.

امانی طهرانی بیان کرد: هر جا می‌توانیم باید نقش مدرسه را پر رنگ‌تر کرده و به آن توجه کنیم. در تمام جلسات شورای عالی هم این موضوع به عنوان یکی از مبانی پذیرفته شده و اعضای شورا به آن توجه دارند.

او بیان کرد: تمام آموزش‌ها در چهارچوب مصوبات انجام می‌شود و آنچه محل بحث است در حیطه برگزاری آموزش حضوری یا غیرحضوری است که کنشگران مختلفی در این مورد تاثیر دارند و با توجه به حیطه‌های تخصصی اظهار نظر می‌کنند، آنچه در دوران کرونا برای ما تلخ بوده جبران دوره طولانی کار است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: اگر تعداد فوتی‌ها در کشور به کمتر از ۳۰ نفر برسد قطعا تصمیم گیری ما متفاوت خواهد بود.

امانی طهرانی درباره برنامه‌های در انتظار تصویب شورای عالی آموزش وپرورش، بیان کرد: گاهی در کمیسیون‌ها نقص‌هایی به مصوبات وارد است و باید به تولید کنندگان بازگردد تا اصلاح شود، با این وجود برای عملیاتی‌تر شدن کارها نشست‌هایی با معاونت‌ها برگزار می‌کنیم و بر این اساس موضوع نظام جامع مشاوره را هفته گذشته در نشست با معاونت پرورشی مورد توجه قرار دادیم.

او درباره موضوع واگذاری مهد‌های کودک گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مساله کودک مورد توجه قرار گرفت و شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای در این مورد داشت که تصویب کرد. با این ساماندهی ۱۰۰ درصد موافق هستیم، چراکه تربیت کودک بسیار مهم است و ایجاد یک مرکز یا سازمان برای این  منظور اهمیت بالایی دارد و جلسات فشرده‌ای برای ساماندهی مهدهای کودک برقرار است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در مورد سازوکار اجرا نگرانی‌هایی وجود دارد، اظهار کرد: تلاش داریم تا نتیجه کار و چهارچوب به گونه‌ای باشد که نگاه ملی در این کار باشد و به دنبال توسعه تشریفاتی نباشیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: نگاه ما این است که به تعلیم و تربیت کودک باید نگاه یکپارچه کرد، اما اینکه نگاه تصدی گری داشته باشیم یا نه نظرات متفاوت وجود دارد و نظر بنده این است که جنس این کار از جنس رگولاتوری باشد، نباید نوعی تولی گری را در این دوره دنبال کنیم و طی صحبتی که با آقای وزیر داشتم او هم چنین نگاهی داشت.

امانی طهرانی با اشاره به توسعه کمی و کیفی اوان کودکی اظهار کرد: به موازات سند تحول بنیادین بعد از راه اندازی مرکز مربوط یک مبانی نظری برای دوره صفر تا شش سال باید داشته باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها