عملیات احداث مسکن بومیان در کیش آغاز شد



آئین کلنگ‌زنی طرح مسکن بومیان کیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و امام جمعه کیش برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، غلامحسین مظفری ظهر امروز در این مراسم با تاکید بر اولویت بومیان کیش برای برخورداری از مسکن ارزان قیمت گفت: خدا را  شاکریم بعد از فرآیندی طولانی، تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن بومیان عملیاتی شد. از رئیس این بنیاد که با رویکرد مسئولیت اجتماعی در این خصوص ورود کردند تشکر می کنم. تامین مسکن یک نیاز جدی برای اقشار مختلف در جزیره کیش است که خوشبختانه در فاز اول با اولویت بومیان این مساله محقق خواهد شد. برای این موضوع ابتدا زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع در نظرگرفته شده بود که ما درخواست کردیم به ۸ هزار متر مربع افزایش پیدا کند.

وی در ادامه افزود: با توجه به این که در این پروژه نه بنیاد و نه سازمان منطقه آزاد انتفاع مالی نخواهند برد، طبیعتا سعی خواهد شد با حداقل هزینه و کیفیت مناسب کار ساخت واحدها انجام شود و امیدواریم هرچه زودتر مراحل اداری و اجرایی آن به اتمام برسد. تلاش ما بر این است که قیمت این واحدها زیر قیمت خانه‌های معمولی در جزیره تمام شود. همچنین حداکثر تراکم برای ساخت این واحدها لحاظ شده است که تعداد دقیق آن هنوز مشخص نیست ولی با تراکم متوسط حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ واحد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه به تامین مسکن برای سایر اقشار نیازمند اشاره کرد و گفت: برای سایر اقشار نیز در قالب مسکن ملی پیش‌نویس تفاهم نامه‌ با وزارت مسکن و شهرسازی آماده شده که منتظر هستیم، به امضای آنها نیز برسد. در این خصوص به صورت مفصل با وزیر محترم هم صحبت کرده‌ایم. مقدمات واگذاری زمینی بسیار بزرگ‌تر از این زمین فراهم شده و انشاالله هرچه سریع‌تر بتوانیم سایر اقشار را در قالب این طرح پوشش دهیم.

مظفری بر تامین مسکن سایر کیشوندان و بومیان که سال‌ها در کیش سکونت دارند تاکید کرد و افزود: سایتی هم برای ثبت‌نام طراحی شده که افراد در آن با توجه به شاخص‌ها و اولویت‌های تعریف شده ثبت نام خواهند کرد. ما در جزیره کیش تمایل نداریم برای عده‌ای مسکن تامین کنیم که بخواهند بعد آن را بفروشند. بر همین اساس بومیان و ساکنانی که سابقه کیشوندی بیشتری دارند و برای مدت زیادی در جزیره ساکن بوده‌اند و ازتسهیلاتی در اینجا استفاده نکرده‌اند، در اولویت قرار خواهند گرفت.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها