معاون وزیر جهاد کشاورزی:

بازار مرغ و تخم مرغ، رها شده است



معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت مرغ قطعه بندی شده و تخم مرغ بسته بندی شده بسیار بیشتر از نرخ مصوب است که این نشان از رها بودن بازار مرغ و تخم مرغ در حوزه خرده فروشی دارد.

به گزارشصبح ساحل، مرتضی رضایی افزود: متأسفانه رویه دو گانه‌ای در قیمت گذاری محصولات دامی اتفاق افتاده که بسیار اشتباه است. به عنوان مثال در محصولاتی مانند مرغ قطعه بندی شده، قیمت بازار با نرخ مصوب بسیار تفاوت دارد به طوری که اگر سری به فروشگاه‌ها بزنیم، قیمت بعضی از قطعات مرغ تا دو و نیم برابر قیمت مصوب این کالا و کاملاً به ضرر مصرف کنندگان است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت مصوب مرغ درب مرغداری ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان و لاشه بسته بندی شده آن ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است اما در حوزه قطعه بندی شاهد قیمت‌های عجیبی هستیم.

رضایی تاکید کرد: در مورد تخم مرغ نیز همین مشکل وجود دارد در حالی که این کالا به تازگی افزایش قیمت داشته، اما باز هم پس از بسته بندی قیمتی بالاتر از نرخ مصوب پیدا می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر بعضی شرکت‌های بسته بندی یک بسته ۹ عددی تخم مرغ را ۲۰ هزار تومان قیمت گذاری کرده‌اند و مشخص نیست که تخم مرغ را دانه‌ای چند حساب کرده‌اند که بسته آن‌ها ۲۰ هزار تومان شده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سود حاصل از این تفاوت قیمت‌ها قطعاً به جیب تولید کننده نمی‌رود و این نوع قیمت گذاری، رها بودن بودن بازار خرده فروشی مرغ و تخم مرغ و نبود کنترل در این بازار را نشان می‌دهد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها