تا پایان امسال

راه‌اندازی ۳ کتابخانه سیار روستایی در هرمزگان



مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار را از برنامه‌های مهم و جدی کانون عنوان کرد و گفت: در مجموع سه کتابخانه سیار روستایی تا پایان امسال در این استان آماده و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، پروین پشتکوهی افزود: تمام شهرستان‌هایی که شعبه کانون در آن‌ها راه‌اندازی نشده کتابخانه سیار روستایی ضروری است، لذا کتابخانه سیار روستایی بستک و میناب برای امسال آماده و راه‌اندازی می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد: دهه فجر امسال کتابخانه سیار روستایی بستک تحویل کانون داده شود و برای شهرستان بندرعباس نیز سه کتابخانه سیار شهری پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با بیان اینکه ۲ خودرو سیار برای جاسک و قشم دردستور کار کانون قرار دارد، گفت: برای شهرستان میناب نیز کارهای لازم انجام شده و یک دستگاه کتابخانه سیارکانون در مرحله خریداری است و شهرستان حاجی‌آباد نیز قول‌های لازم از سوی فرمانداری داده شده است.

پشتکوهی همچنین یکی از دغدغه‌های جدی در کانون پرورش فکری این استان، ایجاد شعبه‌های جدید عنوان کرد و افزود: هنوز در چهار شهرستان رودان، بشاگرد، پارسیان و خمیر کانون شعبه ندارند و این بسیاربرای ما کانونی‌ها دردناک است.

وی یادآور شد: در برخی شهرستان‌ها مثل خود مرکز استان (بندرعباس) و میناب نیاز به راه‌اندازی چند شعبه داریم و به عنوان مثال به دلیل گستره جمعیتی در نخستین فرصت طرح کانون بر این است که یک مرکز در شهرک پیامبراعظم بندرعباس راه‌اندازی شود یا در شهرستان میناب نیاز وجود ۲ شعبه نیاز ضروری است.

درحال حاضر در استان هرمزگان، ۲ کتابخانه سیار روستایی در شهرها و روستاهای بندرعباس و فین فعال است.

این ۲ کتابخانه سیار روستایی شهرستان بندرعباس و بخش فین مهرماه سال ۹۸ همزمان با هفته ملی کودک (۱۳تا ۱۹مهر) در کانون پرورش فکری کودکان شماره یک به بهره برداری رسید.

درحال حاضر ۱۵ مرکز ثابت، ۲ مرکز پستی و ۲ مرکز سیار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان فعال هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها