جاماندگان سهام عدالت تا پایان سال تعیین تکلیف می شوند



محمدرضا پورابراهیمی شب گذشته در برنامه پایش اعلام کرد: در کمیسیون اقتصادی مجلس تعداد جاماندگان از سهام عدالت بررسی و در این زمینه مسئولان دو مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی دعوت شدند که مسئول کمیته امداد امام خمینی اعلام کرد ۱.۲ میلیون نفر از افراد کمیته امداد امام خمینی(ره) سهام عدالت ندارند. همچنین به گفته رئیس سازمان بهزیستی ۲.۳ نفر افراد تحت پوشش این سازمان نیز سهام عدالت ندارند.

 

به گزارش صبح ساحل، پور ابراهیمی افزود: بخشی از این افراد از ابتدا سهام عدالت دریافت نکرده بودند. تعدادی هم اشخاصی هستند که مدتی بعد مشمول حمایت این دو نهاد شده‌اند، اما سهام عدالت نداشته‌اند.

وی در مورد اینکه در حال حاضر چه تعداد افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند، گفت: در مجموع ۶ میلیون نفر تحت پوشش و در نوبتی این دو نهاد حمایتی قرار دارند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:‌ در بررسی این کمیسیون به این نتیجه رسیدیم که سال ۸۵ که  قرار بر توزیع سهام عدالت میان ۶ دهک جامعه بود، ۲۰ میلیون نفر افرادی بودند که جزو دهک‌های کم‌درآمدی نبودند، اما سهام عدالت به آنها اختصاص پیدا کرد و این مسأله به این مفهوم است که ۲۰ میلیون نفر از افراد ۶ دهک پایین سهام عدالت دریافت نکردند.

پورابراهیمی همچنین در پاسخ به این سوال که طرح اختصاص سهام عدالت به  جاماندگان به کجا رسید، گفت: این طرح از ابتدای مجلس به صورت جدی در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شد و به تصویب رسید و در حال حاضر در نوبت طرح در جلسه علنی مجلس قرار دارد و به نظر من اگر همت کنند، می‌توان در سال جاری طرح اختصاص سهام عدالت به  جاماندگان را تصویب کرد.

با همکاری دولت و حاکیمت تا پایان سال سهام عدالت به جاماندگان تعلق خواهد گرفت

پورابراهیمی با تاکید بر لزوم آزادسازی سهام عدالت و مردمی شدن اقتصاد کشور گفت: در حال حاضر به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر که تحت پوشش کمیته امداد و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، سهام عدالت تعلق نگرفته است. از سوی دیگر، قریب به ۲۰ میلیون نفر از افرادی که در سال ۸۵ سهام عدالت دریافت کردند، جز ۶ دهک کم درآمد جامعه نیستند. ما برای این جاماندگان سهام عدالت طرحی را به کمک مرکز پژوهش­‌های مجلس و دولت تصویب کردیم که در حال حاضر در صحن مجلس در حال بررسی است. امیدواریم تا آخر سال این طرح تصویب شده و به مرحله اجرا برسد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها