صبح ساحل در گفت و گو با کارشناسان بررسی کرد

جبران عقب ماندگی فوتبال بندرعباس سخت، اما شدنی است



فوتبال شهرستان بندرعباس تیم‌های بزرگی مثل مسعود، خواجه عطا، نخل، کاوه، کشتی‌سازی، ساحل و پرسپولیس داشت اما امروز خبری از این تیم‌ها نیست. فوتبال بندرعباس فوتبالیست‌های بزرگی مثل داوود دهقانی، علیرضا غفاری و اسماعیل جمعه پور داشت که برای هرکدام از آن‌ها تیم‌های کشور سر و دست می‌شکستند.
به نوشته روزنامه صبح ساحل، فوتبال بندرعباس هوادارانی داشت که وقتی بازی تیم‌های مسعود و ساحل یا کاوه و نخل می‌خواست در استادیوم تختی برگزار شود حداقل یک ساعت قبل از شروع بازی جای برای نشستن روی سکوها نبود. پس کجاست آن فوتبال بندرعباس که در ورزشگاه های کاوه، نخل، خواجه عطا و ساحل هرروز پر بود از نوجوانان و جوانانی که عشق آن‌ها فقط توپ فوتبال بود. امروز از فوتبال بندرعباس نه نامی مانده و نه نشانی و این موضوع باعث نگرانی فوتبالیست‌ها و باشگاه‌داران بندری شده است. متأسفانه هیات فوتبال مرکز استان در حال حاضر هیچ فعالیتی ندارد و هیچ مسئولی پاسخگوی مشکلات باشگاه‌داران و علاقه‌مندان به فوتبال نیست. حالا که انتخابات هیات فوتبال استان برگزار شد و قاسم رنجبریان به‌عنوان سکان‌دار آن انتخاب‌شده است اهالی فوتبال بندرعباس انتظار دارند که هرچه زودتر با هماهنگی با اداره ورزش و جوانان یک رئیس برای هیات فوتبال بندرعباس انتخاب شود تا فوتبال شهرستان از بلاتکلیفی بیرون بیاید. برای این‌که بیشتر در جریان مشکلات فوتبال بندرعباس قرار بگیریم به سراغ برخی از مربیان و کارشناسان فوتبال بندرعباس رفته‌ایم تا نظرات آن‌ها را جویا شویم.
  
    جبران عقب ماندگی فوتبال بندرعباس سخت، اما شدنی است

  دادخدا میری :

باید تفکرات سنتی را کنار گذاشت

دادخدا میری از مربیان به نام فوتبال هرمزگان درباره مشکلات فوتبال شهرستان بندرعباس می گوید: ابتدا باید تفکرات سنتی جای خود را به تفکرات پیشرفته در فوتبال عوض کند و از نیروهای جوان و خوش فکر و دارای تخصص در امر ورزش اعتماد کرد و با وجود این نیروها به ورزش فوتبال شتاب داد و روند رشد و پویای فوتبالمان با سرعت بیشتری حرکت کند. وی بیان داشت: از مدیرانی در فوتبال استفاده کنیم که تخصص و کاربلد و دارای برنامه دراز مدت در ورزش باشد و شایسته سالاری در راس برنامه هایشان باشد. با توجه به مشکلات اقتصادی باشگاه ها و تورم جامعه نیاز مبرم است که صنایع پای کار آیند و با یک مدیریت خوب و برنامه ریزی حساب شده به این موارد توجه ویژه شود.
میری اظهار داشت: ابتدا با کمک اسپانسر که همان صنایع هستند باید به  کمک باشگاهای قدیمی رفت و مجدد این باشگاه ها فعالیت کند که خود باعث شور ونشاط و آوردن  تماشاگران به استادیوم ها می شوند.  وی گفت: در بحث سخت افزاری باشگاه ها باید مجهز کنیم تا به استانداردهای  لازم وپیشرفته برسند و در حفظ ونگهداری سخت افزارهایمان کوشا باشیم. باید زیر بنای حرکت کنیم وبه فوتبال پایه توجه خاص و ویڑه داشته باشیم وبهترین مربیان برای آموزش در تیم های پایه استفاده کنیم وبا برنامه حرکت کنیم. در بحث آموزش باید پیشه گرفت و هیات فوتبال در امر آموزش مربیان فعالت عمل کند. باشگاه های که نماینده استان در مسابقات کشوری هستند در رده های پایه از بازیکنان بومی استفاده کند تا باعث روند رشد بازیکنان بومی شود و باید اعتماد کرد.
 

 جبران عقب ماندگی فوتبال بندرعباس سخت، اما شدنی است

علی غلام باغی:

فوتبال بندرعباس متضرر شده است

علی غلام باغی از مربیان و پیشکسوت فوتبال بندرعباس می گوید: در چندسال اخیر حضور نیروهای غیرورزشی و سیاسی دربدنه مدیریتی فوتبال استان به خصوص شهرستان بندرعباس باعث شده است که فوتبال متضرر شودو تا زمانی که این لابی های سیاسی وجود داشته باشد هیچ پیشرفتی در فوتبال این شهر شاهد نخواهیم بود. وی بیان داشت: عدم حمایت مالی بنگاه های اقتصادی مخصوصا غرب استان از فوتبال بندرعباس باعث شده است تا خیلی از باشگاه های قدیمی این شهرستان رو به فراموشی سپرده شوند و در این بین هیات فوتبالی هم نداریم که حداقل با برگزاری چند رده از مسابقات از نابودی کامل باشگاه های فوتبال در این شهر جلوگیری کند. نداشتن برنامه توسعه فوتبال پایه درسطح شهرستان بندرعباس باوجود این که تعداد زیادی از باشگاه ها دارای مدرسه فوتبال فعال می باشند موجب شده که زحمات عزیزانمان در مدارس فوتبال هم به راحتی از بین برود. این پیشکسوت فوتبال بندرعباس اعتماد دارد: هیات فوتبال بندرعباس در چند سال اخیر تقویم مشخصی  برای برگزاری مسابقات در رده های مختلف نداشته و در حال حاضر فوتبال در تمامی رده های سنی  درشهرستان بندرعباس تعطیل است. وی می گوید: عدم استفاده از تجربیات خاک خورده ها وپیشکسوتان فوتبال در بدنه مدیریتی فوتبال  بندرعباس باعث شده تا فوتبال در  مرکز استان یواش یواش محو شود که اگر این اتفاق بیفتد کل فوتبال استان ضرر خواهند کرد.
 
جبران عقب ماندگی فوتبال بندرعباس سخت، اما شدنی است

 اسماعیل مرادی :

عدم ثبات مدیریت بزرگترین مشکل فوتبال بندرعباس

اسماعیل مرادی از مربیان خوب فوتبال شهرستان بندرعباس می گوید: عدم ثابت مدیریت بزرگترین واصلی ترین مشکل فوتبال شهرستان ب است و این موضوع باعث رکود و تعطیلی فوتبال این شهر شده است و تا این مشکل حل نشود کماکان شاهد پسرفت فوتبال بندر خواهیم بود. وی گفت: متاسفانه در یک دهه اخیر با انتخابات اشتباه برای ریاست هیات  فوتبال بندرعباس که عمدتا آنها انتخاب های سیاسی بوده است بیشترین آسیب  را  باشگاه های بندرعباس و استعدادهای ناب این شهر دیده اند و جبران این آسیب ها کار آسانی نیست. 
مرادی برای این باور است که تنها راهکار برون رفت از وضعیت موجود کوتاه کردن دست سیاسیون در انتخاب ریاست هیات فوتبال بندرعباس است و  با یک انتخاب خوب و اصلح می توان تا حدود زیادی  این عقب ماندگی را جبران کرد. وی گفت: فوتبال بندر عباس ده سال از فوتبال استان عقب است و جبران عقب ماندگی فوتبال شهرستان در کشور بسیار سخت است.

جبران عقب ماندگی فوتبال بندرعباس سخت، اما شدنی است

  مجید ذاکری:

ورود افراد سیاسی، عامل عقب ماندگی فوتبال بندرعباس

مجید ذاکری یکی دیگر از مربیان موفق فوتبال شهرستان بندرعباس است. وی اعتقاد دارد که  مشکل اصلی این سال های فوتبال بندرعباس و عدم پیشرفت وعقب ماندگی آن ورود افراد سیاسی باهدف مشخص، عدم ثابت مدیریتی و استفاده نکردن ازنظرات افراد اهل فن وپیشکسوتان می باشد. وی بیان داشت: هیات فوتبال شهرستان بندرعباس در این چند سال برنامه مشخصی برای  حمایت از باشگاه‌های قدیمی وریشه دار نداشته است و اکثر باشگاه های قدیمی ازادامه تیمداری و فعالیت منصرف شده اند.

 جبران عقب ماندگی فوتبال بندرعباس سخت، اما شدنی است

 فرامرز عیانی:

گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات فوتبال نیست

فرامرز عیانی از پیشکسوتان خوب و با تجربه فوتبال شهرستان بندرعباس مشکلات فوتبال این شهر را اول نداشتن یک  متولی خوب می داند و بعد هم مشکل مالی و اقتصادی  می داند.  وی می گوید: برای رفع مشکلات فوتبال شهرستان بعد از انتخاب یک فرد مدیر و کار بلد البته بدون گرایش سیاسی و وابسته به سیاسیون همه  باید دست به دست هم بدهیم و با یک کار جهادی وارد عمل شویم و برای رشد و توسعه فوتبال گام های مهمی برداریم . عیانی اظهار داشت: متاسفانه در این مدت گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات فوتبال شهرستان بندرعباس نبوده و تا زمانی هم که مسوولان خودشان دلشان برای فوتبال این شهرستان نسوزد هیچ کاری نمی شود کرد.  این پیشکسوت فوتبال شهرستان بندرعباس براین باور است که با تدوین یک برنامه هدفمند اعم از کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت می توان فوتبال بندرعباس را دوباره زنده کرد. وی می گوید:  برای بر طرف کردن مشکلات فوتبال این شهر نیاز است که رئیس  جدید هیات فوتبال شهرستان تعامل خوبی با صنایع و بنگاه های اقتصادی داشته باشد و برگزاری جلسات و نشست ها با پیشکسوت تان و استفاده مطلوب از تجربیات آن ها می تواند کمک بزرگی برای رفع مشکلات باشد. فرامرز عیانی بیان داشت: چراغ باشگاه ها به خصوص باشگاه های قديمی  شهرستان بابرگزاری مسابقات و لیگ های منظم که هم موجب شکوفایی استعدادهای فوتبالی و هم تربیت داور و مربی خواهد شد روشن می شود. 

 جبران عقب ماندگی فوتبال بندرعباس سخت، اما شدنی است

 افشین قریشی:

فوتبال مرکز استان حال روزی خوبی ندارد

افشین قریشی از پیشکسوتان فوتبال هرمزگان اعتقاد دارد که  مشکل فوتبال بندرعباس نداشتن یک مدیر خوب و دلسوز است و تا این اتفاق برایش نیفتد یقینا فوتبال شهرستان به حال و روز خوبش بر نخواهد گشت. وی بیان داشت: برای موفقیت فوتبال بندرعباس باید از نیروی جوان و کار بلد بهره برد نه این به صرف این که هیات یک مسوول داشته باشد و چراغ هیات روشن باشد از هر نیروی نابلدی بهره ببریم و در چند وقت اخیر چندین بار این اتفاق برای فوتبال بندرعباس افتاد است  و به همین دلیل  حال روزش این  گونه شده است.
قریشی گفت: فوتبال مرکز استان حال روزی خوبی ندارد و اگر این گونه پیش برود یقینا نوجوانان و جوانان آن دچار مشکل می شوند و آسیب این قشر از جامعه اصلا به یود ورزش استان نیست.

 جبران عقب ماندگی فوتبال بندرعباس سخت، اما شدنی است

 محمد جمالی :

فوتبال ما نیاز به همدلی مسوولان دارد

محمد جمالی از پیشکسوتان فوتبال می گوید: فوتبال شهرستان بندرعباس چندین وقت است که تعطیل است و هیچ کس هم دغدغه تعطیلی آن را ندارد. وقتی فوتبال مرکز استان این گونه باشد شما چه انتظاری از سایر شهرستان های استان دارید. ببینید چه بلایی سر فوتبال شهر ما آمده است که هیچ چیز سر جایش نیست و تنها نوجوانان و جوانان شهر ما دارند ضرر می کنند. پیشکسوت فوتبال بندرعباس گفت:  باید همه یک دل باشند و اختلافات را کنار بگذارند تا فوتبال شهرستان دوباره به اوج خودش برگردد. این شهر نیاز به یک مدیر فوتبالی کار بلد دارد و تا زمانی که این اتفاق نیفتد نباید انتظار معجزه داشته باشیم. فوتبال این شهرستان روزی فوتبالیست های داشته است که در کشور زبانزد بوده اند اما حالا چه داریم. باید دلمان به فوتبال این شهر بسوزد و کاری کنیم چون بندرعباس مهد فوتبال است و می تواند جایگاه بهتری داشته باشد. مسوولان ما باید در کنار سیاسیون دست به دست هم دهند و هر فقط مسوولان ما با هم هم دل شده اند ورزش و فوتبال نتایج بهتری گرفته است.

جبران عقب ماندگی فوتبال بندرعباس سخت، اما شدنی است

  محمود حمزه پور :

هیات استان باید تعامل خوبی  با هیات شهرستان داشته باشد

محمود حمزه پور از مربیان خوب فوتسال هرمزگان و شهرستان بندرعباس بیشترین مشکل فوتبال شهرستان را بحث مالی می دادند و می گوید: صنایع ، کارخانه جات ، ادارات و  شرکت ها برای کمک به فوتبال و فوتسال بندرعباس پا پیش نمی گذارند.
وی گفت: کسانی که با عشق به فوتبال یا فوتسال دارند  تیمداری می کنند ساختار درستی  ندارند و در  تیمداری ما  یک نفر یا دو نفر همه کاره هستند و این کار را خیلی سخت کرده زیرا هم‌ خیلی زود دلسرد و خسته می شوند.‌ حمزه پور بیان داشت: نبود خانه فوتسال  یکی دیگر از مشکلات فوتسال شهرستان و در کل استان ما است  و اگر به جای  چمن های مصنوعی سالن های فوتسال بیشتر شود  اثر بخشی آن در فوتسال بیشتر لمس می شود. فوتبال بندرعباس به  زمین های استاندارد و با کیفیت نیاز دارد و در حال حاضر این امکان برای فوتبال هم وجود ندارد. این مربی دلسوز و کار بلد می گوید : برای پیشرفت فوتبال و فوتسال شهرستان بندرعباس نیاز است که هیات استان تعامل خوبی با هیات شهرستان داشته باشد و در راستای هم پیش بروند هرچند که در حال حاضر شهرستان هیاتی ندارد و چراغ هیات چندین وقت است که روشن نیست. وی گفت: بودن آدم های سیاسی  در هیات هم خوب هست و  هم بد و اگر سیاست به کمک ورزش بیاورند هیات ما خوب خواهد شد ولی اگر هیات را زمینه ای برای رسیدن به اهداف سیاسی خود قرار دهند خوب نیست و چوپ آن را علاقمندان به فوتبال خواهند خورد.‌ حمزه پور گفت:  با حضور فولاد هرمزگان در چندین رشته ورزشی به خصوص فوتبال و فوتسال شاهد شور و نشاط در بین جوانان استان باشیم و امیدوارم صنایع دیگر هم در این زمینه به صورت حرفه ای شروع به فعالیت بکنند.
 

جبران عقب ماندگی فوتبال بندرعباس سخت، اما شدنی است

 سبحان کوهی :

فوتبال بندرعباس سال ۹۷ عملکرد خوبی داشت

سبحان کوهی از مربیان خوب فوتبال شهرستان بندرعباس علت عدم موفق بودن فوتبال بندرعباس را  نبود اتحاد در بین جامعه فوتبال بندرعباس که دلیل اصلی آن ترجیح منافع شخصی و گروهی بر منافع فوتبال بندرعباس است می داند و می گوید: استفاده ابزاری از سمت ریاست هیات در شهرستان به وضوح مشاهده شده است که این موضوع باعث عملکرد ضعیف فوتبال شده است. این مربی فوتبال می گوید هیات فوتبال بندرعباس سال ۹۷ عملکرد خوبی داشت و خوب پیش می رفت اما اتفاقاتی رقم خورد که هیچ کدام از آن اتفاقات به سود فوتبال شهرستان نبود و اکنون داریم ضربه آن را می خوریم. وی بیان داشت :  انسجام لازم در بین مسئولین مرتبط برای پای کار آوردن صنایع و شرکت های بزرگ برای مشارکت جهت شکوفایی فوتبال بندرعباس وجود ندارد و عدم درک درست مسئولین بالا رتبه استان از این که رشد فوتبال شهرستان می تواند چه دستاورد های بزرگ اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی را در پی داشته باشد از مشکلات فوتبال این شهرستان می باشد.  سبحان کوهی اظهار  داشت: عملکرد متولی ورزش شهرستان در قبال فوتبال بندرعباس خوب نبوده و متاسفانه ایشان نتوانستند بر عملکرد هیات و برنامه های آن نظارت خوبی داشته باشند.  عدم وجود برنامه میان مدت ، بلند مدت و ترسیم نقشه راه برای پیشبرد و پیشرفت فوتبال بندرعباس که قطب فوتبال هرمزگان است یکی دیگر از مشکلات فوتبال در این شهرستان است که امیدوارم رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان هرچه زودتر به هیات فوتبال این شهر سر وسامان بدهد.

جبران عقب ماندگی فوتبال بندرعباس سخت، اما شدنی است

  مجتبی ذاکری:

اعتماد به جوانان نتیجه بخش است

مجتبی ذاکری از مربیان موفق فوتبال و فوتبال ساحلی می گوید: مشکل فوتبال بندرعباس متاسفانه عدم ثبات در اداره هیات فوتبال شهرستان یا تعطیلی های طولانی مدت بوده که متاسفانه باعث شده سالیان سال فوتبال مرکز استان دست خوش افت شدید و فاصله گرفتن از دوران طلایی در دهه گذشته شده است.‌  وی بیان داشت : مسئولین سیاسی استان هیات فوتبال شهرستان بندرعباس را محلی  برای داشتن رای در زمان انتخابات می دانند و همیشه درگیر هستند تا افراد دست نشانده خود را در این سمت بگمارند تا بیشتر به کارهای سیاسی بپردازند تا این که به‌ رشد و توسعه فوتبال باشند.
ذاکری اظهار داشت: تنها راهکار موجود این است که هیات فوتبال شهرستان بندرعباس با انتخابی شخصی فوتبالی و جوان و به دور از نگاه های سیاسی به عنوان رئیس سکاندار شود و از سوی رئیس اداره ورزش شهرستان بندرعباس و هیات  فوتبال استان پشتیبانی شود تا چرخه فوتبال شهرستان دوباره به حرکت در بیاد‌. مربی موفق فوتبال هرمزگان بیان داشت: امیدوارم فردی با برنامه و جوان پای کار بیاد تا بتواند  با ارائه راهکارهای مناسب و به روز به رشد و توسعه فوتبال شهرستان و ایجاد شور و‌ نشاط اجتماعی در مرکز استان کمک کند. وی گفت: به مسئولین  این قول را می دهم که اعتماد به جوانان فوتبالی این شهر می تواند  کمک شایانی به رشد فوتبال بکند  و از انتخاب خودشان  قطعا راضی خواهند بود.
 جبران عقب ماندگی فوتبال بندرعباس سخت، اما شدنی است

 احمد بهرامی:

جبران عقب ماندگی فوتبال بندرعباس سخت

احمد بهرامی از پیشکسوتان فوتبال هرمزگان می گوید: مشکل فوتبال شهرستان بندرعباس عدم توان مالی باشگاه ها و نداشتن زیر ساخت های آن است و این که دیگر مثل گذشته نمی شود با حداقل هزینه ها  و امکانات تیمیداری کرد.  باید باشگاه ها را به سمت و سوی بنگاه‌های اقتصادی و درآمدزایی سوق داد که حداقل در رده پایه فعال شد . متاسفانه هیات فوتبال شهرستان چندین سال است از نظر مدیریتی البته  به جز یک مقطع کوتا با مشکل روبرو بوده است و هیچ برنامه ای  و چشم اندازی از فوتبال بندرعباس شاهد نبوده ایم.  هیات فوتبال استان باید هر چه زودتر برنامه ای برای برون رفت از این وضعیت اسف بار  برای فوتبال بندرعباس ارائه کند  و تکلیف این هیات را مشخص کند.‌ بهرامی گفت: جبران عقب ماندگی فوتبال بندرعباس سخت است اما کار نشدی نیست و با حمایت هیات فوتبال استان و انتخاب یک رئیس کار بلد و بهره گرفتن از تجربیات پیشکسوتان و جوانان اهل فن این عقب ماندگی تا حدودی جبران می شود.
جبران عقب ماندگی فوتبال بندرعباس سخت، اما شدنی است

  عبدالغفور محمد پور:

فوتبال بندرعباس نیاز به کمک صنایع دارد

عبدالغفور محمد پورمی گوید: تا وقتی که  نگاه مدیران صنایع که می توانند یاری گر ورزش های قهرمانی خصوصا فوتبال باشند نگاه سنتی باشد یقینا فوتبال بندرعباس رشد قابل توجه ای نخواهد کرد. وی بر این باور است که  عدم استفاده از نظر کارشناسان خبره، نبود زمین های ورزشی استاندارد عدم ،  مکلف نکردن صنایع برای کمک به فوتبال شهرستان و ایجاد یک  ردیف بودجه خاص به این رشته ورزشی ، ایجاد حس رقابت سالم بین صنایع و همچنین تشویق آن ها و دادن امتیازاتی که دولت می تواند در این زمینه به  صنایع بدهد و عدم استفاده از نظرات و پيشنهادات پيشكسوتان و كادر قوی  در راس هیات از مشکلات فوتبال شهرستان بندرعباس  می باشد.
منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها