جایگاه حاج قاسم سلیمانی در وحدت و بصیرت امت اسلامی



یادداشت پرویز سالاری//

 
با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که در بامداد روز جمعه 13/10/98 به دست شقی ترین تروریست ها شیطان بزرگ صورت گرفت به گفته رسانه های آمریکایی نفس ها در سینه ها حبس شد چرا که حاج قاسم یک فرد نبود که با رفتنش فقط احساسات ما جریحه دار شود بلکه حاج قاسم یک مکتب و یک راه بود که هزاران حاج قاسم ها را تربیت کرده مکتبی زنده، زاینده و رویاننده که نقطه مقابل ((تهدید، تحریم، ترور و تحریف)) است.
شهید سلیمانی که شهادتش در اقصی نقاط جهان به ویژه کشورهای اسلامی قیامت به پا کرد ،مردی است که سالها با حضور همیشگی اش در صحنه ،امنیت و آرامش را به قلب تک تک مردم ایران هدیه داد و با جاذبه ها و  دافعه ها ی نیرومندش جهان را شیفته خود کرد و در مقابل شرورترین افراد جهان ایستاد و آنها را از پا درآورد.
خرداد ماه 93 خبر آمد که داعش به 40 کیلومتری مرز ایران رسیده است این تاریخ دقیقاً حدفاصل توافق موقت ژنو در پاییز نود و دو و توافق برجام در تیر 94 است دولت اوباما غیر از سلاح تحریم و برانگیختن مزدوران نفوذی داخلی و خارجی، داعش را ساخت و به جان منطقه انداخت، فشارها به اوج رسید یک سر افعی در چهل کیلومتری ایران و سر دیگر آن پایتخت عراق و سوریه را هدف گرفته بود. در اوج این فشار منتهی به برجام نام سردار سلیمانی و همرزمان بدون مرزش درخشید و آن مقاومت تاریخ ساز ورق را برگرداند و تولید قدرت کرد ،آمریکا را مجبور به پذیرش برجام کرد هرچند محتویات ناپخته همین برجام تولید قدرت و قوی شدن ایران را هدف قرار داد.
 مقام معظم رهبری در سال ۹۴ فرمود: ((برجام نه تنها فشار و تحریم را کم نکرد بلکه زیر ساختی شد برای انباشت تحریم و مدلی برای عدم پاسخگویی ما به عدم تحریم است.)) برجام فرصت ها را از ما گرفت چرا که آنها برجام را با توجه به ضریب امنیتی خودشان تنظیم کردند و متاسفانه دولت، وظیفه ایران را در برجام نقداً و به سرعت انجام داد اما طرف مقابل قول نسیه داد و انجام نداد.
سردار سلیمانی قدرتی تولید کرد که به اعتراف خود کارشناسان سیاسی و اقتصادی آمریکا علاوه بر خسارت هفت هزار میلیارد دلاری حیثیت شیطان بزرگ و اذنابش را به باد داد.بصیرت یعنی این که حاج قاسم سلیمانی در اوایل جنگ که لشکر ثارالله را تحت فرماندهی داشتند این لشکر را از سه استان کرمان، بخشی از سیستان و بلوچستان و هرمزگان تشکیل دادند که از هرمزگان سه گردان در لشکر ثارالله وجود داشت، دو گردان از بسیجیان شیعه و یک گردان از بسیجیان اهل سنت که در کنار سایر رزمندگان هم آفند داشتند و هم پدافند،این یعنی که ایشان از همان اول ظرفیت همگرایی و انسجام ملی فوق العاده ای داشتند.
بصیرت یعنی اینکه برای اولین بار برای کنترل داعش و حفظ امنیت و آرامش مردم ایران با فرماندهی سردار دلها در درون کشور های دیگر نظیر عراق حضور یافتیم .
 سرزمینی که در اختیار داعش بود به تنهایی از دو کشور سوریه و عراق بزرگتر بود امروز به واسطه حضور آن سردار هیچ سرزمینی در اختیار داعش نیست. به واسطه حضور سپاه قدس در خارج از مرزهاست که ما می توانیم به راحتی تا مرز های اسرائیل برویم و این درحالی است که هیچ کدام از دشمنان به ما دسترسی مستقیم ندارند .
ایجاد ارتش یکپارچه انصارالله یمن، فاطمیون افغانستان و زینبیون پاکستان، حشدالشعبی عراق تحت عنوان جبهه مقاومت در مقابل دشمن ایجاد کرد که این اقدام سردار شهید حاج قاسم غربی ها را مجبور به اعتراف کرد که برنامه ۲۵ ساله ای با حضور داعش ایجاد کرده بودیم ایران آن را ظرف ۵ سال جمع کرد. اگر بصیرت سردار دلها در دیپلماسی خارجی و اقتصادی دولت هم بود قطعاً وضعیت ما برای مقابله با تحریم ها و رفع مشکلات اقتصادی چنین نبود.
بصیرت یعنی حاج قاسم که حتی بعد از شهادتش که ترامپ می خواست با ترورش انتقام جنگ هوشمند را از ایران بگیرد موجب بصیرت افزایی ، همگرایی و بیداری جبهه مقاومت در جهان عمل کرد. ترامپ باید در پشت رگبار توئیت های آشفته و از سر اضطرابش پس از شهادت حاج قاسم بلند بگوید ((غلط کردم)). همه دوستان و دشمنان بدانند خون شهید سلیمانی به اندازه تمام دوره چهل ساله مبارزاتش، به مقاومت، خدمت و سیر تحولات منطقه را عوض خواهد کرد.
 بصیرتر از سلیمانی کیست که در یادواره شهدای ملایر گفت: در خط مقدم جنگ با دشمن نباید دو صدا بلند شود و کسانی بگویند دشمن نیست، دوست است. خوارج محصول همین نگاه بودند اگر صاحب منصبانی آدرس غلط دادند و در جامعه در مقابل دشمن دو صدایی درست کردن مرتکب خیانت شده اند کوچه دادن به دشمن بدترین نوع خیانت است ترویج فهم غلط از دشمن حساسیت جامعه را از بین بردن و سرد کردن و در دل آن تفرقه ایجاد کردن خیانت است.
دنیا حق دارد بپرسد حاج قاسم سلیمانی کیست که از کشمیر، هند، افغانستان، پاکستان، ترکیه، عراق، سوریه، لبنان و یمن و برخی از شهرهای آفریقا، اروپا و آمریکا دلباخته اش شدند و در رسانه‌های دشمن علی رغم میل باطنی اشان که مشغول جشن شهادت سردار بودند انعکاس یافت چرا که حاج قاسم سلیمانی از قهرمانانی بود که بارها به نقشه بوش، اوباما و ترامپ در منطقه ضربه زد و روند تحولات را خلاف آرزوی آن ها به پیش برد. او از جمله عوامل اصلی سرشکستگی‌های آمریکا در افغانستان، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن است. حاج قاسم وقتی در آبان ۹۶ نابودی داعش را اعلام کرد در حقیقت از پیروزی بر آمریکا در جنگ هوشمند رونمایی نمود.
آری، سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی ((عاشورایی دیگر)) ،قدرتی نرم در جهت بصیرت افزایی، عزت آفرینی، وحدت آفرینی و مایه شکست و رسوایی ((یزیدیان زمان)) استکبار جهانی  به سرکردگی امریکا و اذنابش شد.
 خواص و نخبگان، باید بدانند، مدیریت، سیاست، اقتصاد و فرهنگ محتاج روحیه جهادی حاج‌قاسم هاست تنها بدین ترتیب است که می توان ایمان، امید، پیشرفت و توسعه همه جانبه را بر قرار داشت.
 یاد وخاطره شهدا، امام الشهدا بالاخص سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش ابو مهدی المهندس گرامی باد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها