هشدار در مورد برنامه رسید ساز اندروید یا رسیدهای پرداخت جعلی

فروشندگان آنلاین رسیدهای پرداخت را تطبیق دهند


نویسنده: سامیه طهورنیان

برنامه «رسید ساز» در واقع روشی است که با استفاده از آن می توان رسید های بانکی را جعل و در اختیار دیگران قرار داد. البته این جعل رسید به صورت کاغذ چاپی نبوده و تقریبا شبیه به رسیدهایی طراحی شده است که اپلیکیشن های مالی و بانکی در اختیار افراد قرار می دهند. لذا فرد سودجو می تواند با انتخاب یکی از اپلیکیشن های مالی معتبر همچون اپلیکیشن آپ، یک رسید بانکی جعلی، شبیه به رسید آپ تهیه کرده و آن را برای شما ارسال نماید.
   
 کلاهبرداری با رسید سازهای اندروید در کمین فروشندگان
در شبکه های اجتماعی مخصوصا تلگرام اخبار و اطلاعاتی مختلفی چه خوب چه بعد منتشر میشود ، به تازگی برنامه ای در آن انتشار و معرفی شده است که رسید ساز اندروید نام دارد که کار آن ساخت رسید های جعلی، به افراد در سودجویی و کلاهبرداری کمک می کرد!
جالب است بدانید رسید ساز اندروید برنامه ای است که در مارکت های اپلیکشن مثلا معتبر مانند کافه بازار منتشر شده و کاربران میتواند به راحتی این نرم افزار را تهیه کنند و هیچ نظارتی در آن در این مارکت ها وجود ندارد . بعد از مدتها ارائه این نرم افزار از طریق کافه بازار با پیگیری و شکایت کاربران این اپلیکیشن از کافه بازار و بسیاری از مارکت های دیگر حذف شد. حال رسید ساز اندروید واقعا چه نرم افزاری است و چگونه از آن استفاده کرده اند را قصد داریم به طور کامل به آن بپردازیم تا راه های کلاهبرداری و سودجویی با این گونه اپلیکیشن ها را برای سودجویان سخت تر نماییم.
این جعل رسید زمانی برای شما دردسر ساز خواهد شد که از فردی پول طلب دارید و یا قرار است مبلغ معامله ای به حساب شما واریز گردد. در این شرایط فرد متقلب، اقدام به ساخت یک رسید تقلبی با استفاده از برنامه رسید ساز می کند. سپس تصویر رسیدی ساخته است را برای شما ارسال می کند و عنوان می کند که مبلغ مورد نظر به حساب شما انتقال داده شده است. از آنجا که شما، شماره کارت خود را برای انتقال وجه به او داده اید، در نتیجه در رسید تقلبی، چهار رقم آخر کارت شما نیز درج می شود و چون این رسید کاملا شبیه به رسیدهای بانکی است، شک شما را بر نمی انگیزد.البته اگر سیستم پیامک بانکی خود را فعال کرده باشید، این روش کلاهبرداری چندان برای شما دردسر ساز نخواهد بود اما با این حال باز هم فرد سودجو می تواند با ادعاهایی نظیر اینکه احتمالا سیستم پیامک بانک دچار مشکل شده است، خود را تبرئه نماید. با این حال توصیه می کنیم تا زمانی که مطمئن نشده اید پول به حساب شما واریز نشده است، از انجام معامله جدا پرهیز کنید.
    
 برنامه رسید ساز اندروید چگونه کار می کند؟
کار برنامه این است که  رسید های بانکی را جعل و در اختیار دیگران قرار میدهد و طبیعتا این رسیدهای جعلی به صورت چاپی نیستند و مانند نرم افزارهای بانکی به صورت تصویری میباشد به عنوان مثال فرد سودجو می تواند با انتخاب یکی از اپلیکیشن های مالی معتبر همچون اپلیکیشن آپ، یک رسید بانکی جعلی، شبیه به رسید آپ تهیه کرده و آن را برای شما ارسال نماید.
فرض کنید شما از فردی طلبکار هستید و یا قرار است مبلغ معامله ای به حساب شما واریز گردد. در این شرایط فرد متقلب، اقدام به ساخت یک رسید تقلبی با استفاده از برنامه رسید ساز می کند. سپس تصویر رسیدی ساخته است را برای شما ارسال می کند و عنوان می کند که مبلغ مورد نظر به حساب شما انتقال داده شده است. از آنجا که شما، شماره کارت خود را برای انتقال وجه به او داده اید، در نتیجه در رسید تقلبی، چهار رقم آخر کارت شما نیز درج می شود و چون این رسید کاملا شبیه به رسیدهای بانکی است، شک شما را بر نمی انگیزد.
البته اگر سیستم پیامک بانکی خود را فعال کرده باشید، این روش کلاهبرداری چندان برای شما دردسر ساز نخواهد بود اما با این حال باز هم فرد سودجو می تواند با ادعاهایی نظیر اینکه احتمالا سیستم پیامک بانک دچار مشکل شده است، خود را تبرئه نماید. با این حال توصیه می کنیم تا زمانی که مطمئن نشده اید پول به حساب شما واریز نشده است، از انجام معامله جدا پرهیز کنید.

 

اپلیکیشن‌های رسید ساز دامی بزرگ جهت کلاهبرداری از فروشندگان

کارشناس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: برخی کلاهبرداران و شیادان با مراجعه به فروشگاه‌ها و مراکز خرید، پس از خرید محصول و یا کالا با ادعای دروغین واریز و یا انتقال وجه به وسیله تلفن همراه خود، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. در استان هرمزگان این مسئله اتفاق افتاده است. این کارشناس افزود: افراد کلاهبردار پس از استفاده از ایستگاه کارت خوان جهت واریز وجه، شماره کارت قربانی را گرفته و اعلام می‌دارد با استفاده از اپلیکیشن روی گوشی خود قصد واریز وجه را دارد ولی پیامک واریز وجه برای قربانی ارسال نمی‌شود و شخص خریدار(کلاهبردار) مدعی می‌شود به دلیل شلوغی تراکنش‌ها پیامک ارسال نشده است

این کارشناس گفت : قربانی با دیدن مشخصات کامل خود روی رسید ساخته شده در گوشی خریدار، به حرف وی اعتماد کرده و بعد از عزیمت کلاهبردار از محل، قربانی با کمال ناباوری متوجه می‌شود که این عمل کلاهبرداری بوده و هیچ گونه وجهی انتقال و یا واریز به حساب نشده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها