نوجوانی با خرید بازی، موجودی حساب پدرش را خالی کرد؛

جعبه مرگ 75 میلیونی



پسر 13ساله ای  در بندرعباس که  برای بازی "جعبه مرگ " در کافه بازار،حساب پدرش را خالی کرده بود دستش رو شد. این نوجوان به نام نیما  که علاقه زیادی به بازی های آنلاین  داشت برای ارتقا آن ، دست به جیب پدر شد. وی  بدون اطلاع و غفلت خانواده ،پس از به دست آوردن کارت بانکی و تلفن همراه پدر،  در طی 57 تراکنش بانکی ، 75 میلیون تومان را برداشت کرد. نیما بعد از هر بار پیامک کسر حساب، آن را به دور از چشم پدراز تلفن همراه  او پاک می کرد تا ردی از خود بر جا نگذارد اما 4 روز بعد نقشه اش بر آب شد.

 

شوک کسر از حساب

اوایل ماه گذشته بود که  مرد جوان  به قصد انتقال مبلغی به یکی از دوستانش ، کارت بانکی اش را از کمد برداشت و از طریق همراه بانک، عدد مبلغ یاد شده را وارد کرد ولی در مرحله ارسال ، به جمله " مبلغ مورد نظر کافی نیست" روبرو شد. با تعجب یک بار دیگر نیز امتحان کرد ولی دوباره همان جمله تکرار شد. وی که شوکه بود صبح زود قبل از رسیدن  به محل کار، به بانک رفت  و صورتحساب را درخواست نمود، در آنجا متوجه کسر 75 میلیون تومان از حسابش شد. وی با تصور حک شدن حسابش و برداشت غیر مجاز، به پلیس فتا مراجعه کرد و در آنجا با اطمینان بیان داشته که به خانواده اش مشکوک نیست و نمی داند چه کسی از حساب او برداشت کرده است.

 

تحقیقات پلیس فتا

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان در این خصوص گفت:" با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر خالی شدن حساب بانکی و عدم دریافت پیامک های تراکنش بانکی، مراتب برای پیگیری در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت".

سرگرد بهمنی  ادامه داد:"در  تحقیقات و بررسی های انجام شده درحدود یک هفته، مشخص شد در 4 روز با 57 تراکنش بانکی،حساب کاربری متهم در کافه بازار افزایش اعتبار داشته است،بنابراین با هر بار شارژ حساب کاربری، از مبالغ واریزی برای پرداخت های درون برنامه ای بازی جعبه مرگ استفاده شده است،عاقبت شاکی، پس از تلاش برای انتقال وجه به کارت بانکی همکارش متوجه این برداشت غیر مجاز می شود".

 

پسر عامل خالی شدن موجودی

پلیس با اقدامات فنی و جمع آوری ادله دیجیتال،دریافت که عملیات برداشت مبالغ از طریق شماره موبایل خود شاکی و توسط پسر وی انجام شده است،همچنین پیامک های تراکنش بانکی توسط فرزندش پاک شده است. نیما با شماره موبایل و ایمیل خود  در کافه بازار حساب کاربری راه انداخته بود .بر همین اساس شاکی اقدام به ثبت رضایت کتبی و خواستار مختومه شدن جریان دادرسی شد،بنابراین پرونده برای پایان مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس ارجاع شد.

 

عدم نظارت بر سرگرمی های مجازی

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان گفت: "کاهش شادابی و تحرک در اجتماع و خانواده، همچنین کاهش امید به آینده باعث شده است تا نسل کم سن و سال سرزمین ما،بیش از حد نرمال به بازی های آنلاین خشونت آمیز و ابزارهای مجازی برای تسکین بخشی و خودفریبی تکیه نمایند،متأسفانه خانواده ها به علت مشغله ها و تنش های زیاد فکری برای رهایی از کلنجار با فرزندان،از حربه سرگرمی های مجازی استفاده می کنند و نظارتی هم توسط آنها صورت نمی گیرد".

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها