احداث نخستین باغ الگویی میوه های گرمسیری کشور در قشم



مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نخستین باغ الگویی میوه های گرمسیری کشور به مساحت ۴۵۰۰ متر مربع با کاشت ۳۰۰ اصله انواع درخت در فاز یک و با اعتباری بالغ بر دو و نیم میلیارد ریال احداث و تا پایان سال به این تعداد اضافه خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، فرج طهماسبی، بیان کرد: احداث این باغ با هدف کاشت درختان باارزش و دارای استفاده های جانبی و در راستای توسعه پایدار و به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دستور کار قرار گرفت که با تمرکز و مطالعه بیشتر برروی امکان سنجی کاشت این درختان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با ایجاد این باغ، درختان گرمسیری مناسب برای کاشت در جنوب کشور و جزیره قشم، تولید و تکثیر خواهند شد، افزود: نارنج، لیموشیرین، ترنج، موز، جَم، سه پستان، گارُم زنگی، قهوه، انبه، توت، گریپ فروت و... از جمله درختانی هستند که با همکاری شرکت تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم در این محل کاشته شده و خواهند شد.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم، در ادامه از تعیین و جایگذاری چندین لکه در نقاط مختلف شهری قشم به منظور ایجاد باغ میوه های گرمسیری خبر داد و افزود: امیدواریم با ایجاد این باغ های میوه، بتوانیم علاوه بر سرسبزکردن هر چه بیشتر قشم، در حرکت به سمت کاشت و توسعه درختان مثمر در جنوب کشور نقش قابل ملاحظه ای ایفا کنیم.

وی پیش بینی کرد در آینده ای نزدیک، لکه های جدید باعنوان باغ گیاهان معطر و باغ گیاهان دارویی در قشم و سپس در نقاط مختلف جزیره احداث شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها