مدیر امور شهری و روستایی قشم:

نخستین باغ میوه‌های گرمسیری کشور افتتاح شد



 مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم: نخستین باغ الگویی میوه‌های گرمسیری کشور به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع با کاشت ۳۰۰ اصله انواع درخت احداث شد.

به گزارش صبح ساحل، «فرج الله طهماسبی دیزج»، عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این باغ در مرحله اول با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح شد و تا پایان سال نیز بر تعداد درختان آن افزوده می‌شود. وی ادامه داد: این باغ با هدف کاشت درختان با ارزش و با تمرکز بر مطالعه بیشتر بر روی امکان‌سنجی کاشت این درختان احداث شد.

 مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: درختان گرمسیری مناسب برای کاشت در جنوب کشور و جزیره قشم، در این باغ تولید و تکثیر می‌شوند. وی اضافه  کرد: نارنج، لیموشیرین، ترنج، موز، جَم، سه پستان، گارُم زنگی، قهوه، انبه، توت و گریپ فروت از جمله درختانی هستند که در این محل کاشته می‌شوند.

طهماسبی بیان کرد: با ایجاد باغ‌های میوه در قشم، علاوه بر سرسبز شدن جزیره، به سمت کاشت و توسعه درختان میوه‌ای و با ثمر در جنوب کشور پیش رویم. وی افزود: در آینده ای نزدیک، باغ‌های جدیدی با عنوان باغ گیاهان معطر و باغ گیاهان دارویی در شهر قشم و پس از آن در کل این جزیره احداث می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها