هواشناسی هرمزگان نسبت به تردد شناورهای سبک در ساعات وزش باد هشدار داد



کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: شناورهای سبک و صیادی و تفریحی از ترددهای دریایی در ساعات شدت وزش باد خودداری کنند.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، مرضیه سی سی پور، افزود: طی امروز جمعه ۱۹ دی ماه، تداوم وزش باد شدید شمال شرقی در مناطق شمالی، شرقی و مرکزی استان، همچنین تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس تا ساعات بعد از ظهر پیش بینی می شود که در برخی از این نقاط سبب بروز گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و مواج شدن دریا خواهد شد. 

وی اظهار کرد: طی ساعات بعد از ظهر از میزان سرعت وزش باد موقتاً کاسته خواهد شد و روز شنبه، ۲۰ دی ماه، وزش بادهای شمال شرقی با سرعت کمتر، پدیده غالب مناطق یاد شده خواهد بود. 

سی سی پور با اشاره به اینکه همچنین طی این مدت، کاهش دمای کمینه در سطح استان پیش بینی می شود، خاطرنشان کرد: توصیه می شود در این مدت تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد و شناورها، بویژه سبک و صیادی و تفریحی از ترددهای دریایی در ساعات شدت وزش باد خودداری کنند.

 وی در پایان عنوان کرد: با توجه به افت دما و خطر آسیب به محصولات کشاورزی، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از سرمازدگی در مزارع و باغات به کار گرفته شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها