پرداخت بیش از 90 میلیارد ریال کمک هزینه زمان بارداری در هرمزگان



مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: ۹۰میلیارد و ۳۲ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۵۷۷ ریال کمک هزینه زمان بارداری از ابتدای امسال تاکنون در این استان پرداخت شد.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، عباس اکبری، اظهار داشت: این کمک هزینه به سه هزار و ۸۶۸ بانوی باردار دارای سابقه بیمه پرداخت شد.

وی ادامه داد: کمک هزینه بارداری به بانویی تعلق می‌گیرد که شاغل و مشمول بیمه تامین اجتماعی بوده و قبل از بدنیا آوردن فرزند خود ارتباط بیمه‌ای اش با کارفرما قطع نشده باشد.

وی اضافه کرد: حق بیمه ۶۰ روز کار این بانوی باردار بایستی ظرف یک سال پیش از زایمان به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده باشد، در مدت استراحت مشغول کار نبوده مزد یا حقوق دریافت نکرده باشد و در تاریخ اعلام بیماری، مشغول به کار بوده و یا در مرخصی استحقاقی باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان بیان داشت: میزان کمک هزینه زمان بارداری، معادل ۲ سوم آخرین مزد یا حقوق بیمه شده با در نظر گرفتن روزهای استراحت است که بدون کسر سه روز اول پرداخت می‌شود.

اکبری افزود: نحوه محاسبه آخرین مزد یا حقوق بیمه شده به این ترتیب است که کل مبالغ مشمول کسر حق بیمه، که بیمه شده در آخرین ۹۰ روز قبل از استراحت دریافت کرده با هم جمع می‌شود و بر تعداد روزهای کارکرد بیمه شده در این مدت تقسیم می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان عنوان کرد: کمک هزینه بارداری از اولین روز شروع استراحت، محاسبه و پرداخت می شود، مدت مرخصی زایمان برای مادرانی که نوزاد خود را شیر می دهند ۶ ماه است که ۳ ماه آن باید بعد از دوران زایمان باشد.

اکبری یادآور شد: مدارک لازم برای دریافت کمک هزینه بارداری وغرامت دستمزد ایام بارداری شامل دفترچه درمانی، گواهی پزشک معالج و تائیدیه مراجع پزشکی صاحب صلاحیت است و مدت دریافت غرامت دستمزد ایام بارداری، جزو سوابق بیمه ای بیمه شدگان زن محسوب می‌شود.

  وی اشاره کرد: چنانچه بیمه شده زن شاغل به استناد گواهی پزشک معالج قبل از تاریخ زایمان به دلیل استعلاجی (غیر از مسأله بارداری) نیاز به استراحت پزشکی داشته باشد، مدت مرخصی استعلاجی از ۶ ماه استراحت زایمان آنان کسر نمی‌شود و مطابق ضوابط و پس از تأیید مرجع پزشکی زمان بیماری قابل پرداخت است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان یادآور شد: کمک هزینه بارداری به شخص پرداخت می‌شود و اگر فرد یا افرادی پرسش یا پیشنهادی دارند می‌توانند مکتوب و یا از طریق سامانه اینترنتی سازمان تامین اجتماعی به نشانی tamin.ir مطرح کنند تا بررسی شود.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها