استاندار هرمزگان:

پرهیز از عادی انگاری بیماری کرونا یک ضرورت است



استاندار هرمزگان تاکید کرد: پرهیز از عادی انگاری بیماری کرونا یک ضرورت است.
به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی ضمن قدردانی از توجه مردم هرمزگان به توصیه های بهداشتی و رعایت محدودیت ها در راستای پیشگیری از بیماری کرونا گفت: مردم می توانند با رعایت پروتکل ها، مانع توسعه این بیماری که تهدیدی برای جان انسان ها و باعث اختلال در کسب روزی حلال و معیشت آنان شده شوند.
وی گفت: بندرعباس، حاجی آباد و پارسیان همچنان در وضعیت زرد و سایر شهرستانهای استان در وضعیت آبی قرار گرفتند.
 
همتی افزود: تا زمان اعلام کتبی دستورالعمل شیوه نامه های بهداشتی در مناطق آبی توسط ستاد ملی ، همچنان پروتکل وضعیت زرد در مناطق آبی اعمال می‌شود و گروه های یک ، دو و سه مجاز به فعالیت هستند.
استاندار هرمزگان گفت: باید همچنان با پرهیز از عادی انگاری و رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی و اجتماعی و همچنین خودداری از برگزاری تجمعات غیرضرور، زمینه تحقق هرمزگان بدون کرونا را فراهم کنیم.
وی با تاکید بر اعمال محدودیت ها و عدم برگزاری محافل خصوصی پرجمعیت در شرایط فعلی، افزود: حساسیت لازم در خصوص شیوع بیماری پرخطر کرونا باید همچنان در جامعه وجود داشته باشد و نباید تلاش های کادر درمان و مردم فهیم استان در راستای دفع تهدید کرونا که منجر به بهبود نسبی شرایط خطرناک شیوع کرونا در استان شده، به سادگی فراموش شود.
استاندار هرمزگان با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم عادی انگاری بیماری کرونا و تاکید بر تلاش برای حفظ سلامت مردم، گفت: هرچند بسیاری شهرستانها به رنگ آبی تغییر کرده اما باید همچنان با پرهیز از عادی انگاری و رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی و اجتماعی و همچنین خودداری از برگزاری تجمعات غیرضرور، زمینه تحقق هرمزگان بدون کرونا را فراهم کنیم.
همتی، با بیان اینکه هر زمان میزان رعایت پروتکل ها کاهش پیدا کرده و یا به عبارتی با عادی انگاری بیماری کرونا مواجه شدیم، میزان ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از بیماری در هفته های آتی به شدت افزایش پیدا کرده است، گفت: بیماری کرونا یک مبحث جدی است و سابقه آمار ابتلا و فوتی کرونا در استان و کشور بر این نکته تاکید دارد که کاهش رعایت پروتکل ها، به  افزایش ابتلا و فوتی ناشی از کرونا منجر می شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر خطر کرونا را جدی نگیریم بسیاری از بخش های دیگر نظیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ را تحت تاثیر می دهد که باید همگی برای حفظ و ارتقا شرایط فعلی تلاش کنیم.
حفظ وضعیت فعلی بسیار مهم است. وقتی توصیه میکنیم در ابتدا باید خودمان رعایت کنیم و تابع ضوابط و مقررات باشیم.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها