مضرات استفاده از نوشیدنی‌های بدون قند



افرادی که نوشیدنی‌های حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی را مصرف کرده اند نسبت به دیگران بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند.

به نوشته خبرنگاران جوان، دیابت نوع ۲ نشان می‌دهد که لوزالمعده انسولین کافی تولید نمی‌کند یا سلول‌ها انسولین تولید شده را جذب نمی‌کنند.

باور غالب این است که سبک زندگی ناسالم در بروز بیماری‌ها نقش دارد. بنابراین، پیروی از یک سبک زندگی سالم ممکن است به عنوان سدی در برابر بیماری‌های مزمن عمل کند.

در ظاهر انتخاب مواردی که باید در رژیم غذایی گنجاده و مواردی که باید از آن‌ها اجتناب شود، آسان است اما طبقه بندی برخی از عناصر دشوار است.

دکتر ایان برایت ویت، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت Habitual توضیح می‌دهد که نوشیدنی‌های بدون شکر ممکن است سالم به نظر برسند، اما اغلب آن‌ها حاوی "شیرین کننده‌های بدون قند" هستند.

در حقیقت، او مطالعاتی را مورد استناد قرار می‌دهد که استفاده از شیرین کننده‌هایی مانند سوکالوز ممکن است در واقع خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، افزایش وزن و بیماری‌های متابولیکی را افزایش دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که از جایگزین قند استفاده می‌کنند، تمایل دارند که در بقیه وعده‌های غذایی خود پرخوری کنند.

او می‌گوید: اگر می‌خواهید قند خون خود را کاهش دهید اما نمی‌توانید زندگی بدون شکلات یا هر نوع دسری را که انتخاب می‌کنید، تصور کنید، فقط در روز‌های خاصی از هفته از آن‌ها استفاده کنید. در روز‌های دیگر، یک جایگزین مانند میوه‌های خشک پیدا کنید تا مفید باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها