آزادی ۱۴۸ مددجو از زندان بندرعباس در طرح پایش و غربالگری زندانیان



۱۴۸نفر از مددجویان در راستای اجرای طرح پایش و غربالگری و پس از بازدید رییس کل دادگستری هرمزگان و قضات از زندان مرکزی بندرعباس از ندامتگاه آزاد شدند.

به گزارش صبح ساحل، رییس کل دادگستری هرمزگان روز یکشنبه در این بازدید گفت: همچنین با بازنگری مجدد پرونده‌ها به ۲۰۰ نفر هم اشتغال به کار داده شد.
علی صالحی افزود: حدود ۲ ماه از اجرای طرح کشوری پایش و غربالگری زندانیان در هرمزگان می‌گذرد که نتیجه بسیار مثبتی به همراه داشته است.
وی بیان داشت: در این طرح قضات همه محاکم قضایی در زندان‌ها حضور یافته و پرونده زندانیان را مورد بررسی و بازنگری مجدد قرار دادند.
رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: در طرح پایش و غربالگری مددجویانی از زندان آزاد می‌شوند که مورد اصلاح قرار گرفته و خطری برای جامعه ندارند.

 

دیدار قضات تا آزادی همه زندانیان واجد شرایط پیگیری می‌شود

دادستان بندرعباس نیز گفت: دیدارهای چهره به چهره قضات با مددجویان با هدف رفع مشکلات آن‌ها انجام می‌شود و این طرح تا آزادی همه زندانیان واجدشرایط در هرمزگان پیگیری می‌شود.
مجتبی قهرمانی افزود: مددجویانی که شرایط لازم را دارند از مزایای آزادی مشروط، عفو، تخفیف مجازات و اشتغال به کار برخوردار می‌شوند.
وی ادامه داد: در مواردی که حبس برای مددجویان ضرورتی ندارد با استفاده از ارفاق قانونی از زندان آزاد خواهند شد.

 

پرونده همه مددجویان به محاکم قضایی ارسال شده است
مدیرکل زندان های هرمزگان نیز به ارائه گزارشی از اجرای طرح پایش و غربالگری در زندان‌ها پرداخت و گفت: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان زندان‌ها، پرونده همه مددجویان بررسی و به محاکم قضایی ارسال شده است.
مصطفی کیشانی پیش بینی کرد با اجرای این طرح ملی بیش از ۳۰ درصد زندانیان هرمزگان از مزایای آن بهره‌مند شوند.

 
رییس کل دادگستری هرمزگان به همراه دادستان و ۸۵ نفر از قضات محاکم قضایی از زندان بندرعباس بازدید و مشکلات قضایی زندانیان را بررسی کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها