استاندار هرمزگان:

نیاز مصرفی روغن نباتی برای ۶ ماهه آینده در هرمزگان ذخیره شده است



استاندار هرمزگان در مورد تامین روغن مصرفی استان گفت: مواداولیه روغن نباتی در استان به اندازه کافی وجود دارد و نیاز مصرفی برای ۶ ماهه آینده ذخیره شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی شب گذشته(۲۱ دی ماه) امروز در بازدید از خط تولید یکی از کارخانه های تولید روغن نباتی، افزود: این کارخانه از مدت ها قبل برای شرایط خاص آماده شده و با تغییرات جدیدی که در این کارخانه با پیگیری معاونت اقتصادی و سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اعمال شد، خط جدید این کارخانه برای تولید محصول در مقیاس های مختلف راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این کارخانه در سه شیفت کاری مشغول تولید است، اظهار کرد: مصرف روزانه هرمزگان طبق برآورد قبلی ۸۰ تن است و با تولید روزانه ۱۰۰ تن روغن نباتی در این کارخانه، مشکلی برای تأمین نیاز مصرفی استان وجود ندارد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: واحدهای صنفی برای دریافت سهمیه روغن باید در سامانه جامع تجارت به نشانی NTSW.IR  ثبت نام کنند که این اقدام در راستای کنترل و رصد بازار صورت می گیرد.

همتی ضمن اطمینان خاطر از تأمین روغن مصرفی هرمزگان، عنوان کرد: مواد اولیه روغن نباتی در استان به اندازه کافی وجود دارد و  نیاز مصرفی شش ماهه استان ذخیره شده است.

 استاندار هرمزگان بیان کرد: برای پیشگیری از کمبود روغن، اقدامات لازم در مرزهای استان به‌منظور جلوگیری از خروج محصول تولیدی هرمزگان به سایر استان ها انجام شده است.

گفتنی است که، در روزهای اخیر مسئولان استانی بارها و بارها اعلام کردند در تأمین و توزیع روغن در هرمزگان مشکلی نداریم، این سخنان در حالی مطرح  می‌شود که مردم همچنان در تهیه این کالای اساسی مشکل‌دارند.  در برخی از فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها، مبنای فروش روغن را به‌شرط ثبت فاکتور خرید صدهزارتومانی قرار داده‌اند. اجبار شهروندان به خریدهای غیرضروری از فروشگاه‌های توزیع‌کننده روغن در شرایطی است که آقایان مسئول می‌گویند «هیچ فروشگاهی مجاز به فروش اجباری کالا و خدمات خاصی به مشتریان نیست و این طبق قانون تخلف محسوب می‌شود.» 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها