اتصال ۱۳ روستا در هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات



مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان گفت: ۱۳ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات تلفن همراه متصل شدند.

 

به گزارش صبح ساحل، احد قویدل فرد روز دوشنبه گفت: بدین ترتیب تعداد ۷۷۰ خانوار با جمعیت ۲هزار ۷۷۴ نفر در این ۱۳ روستای هرمزگان می‌توانند از خدمات شبکه ملی اطلاعات استفاده کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف مهمی که با این اقدام محقق می‌شود کاهش شکاف دیجیتالی بین نقاط کمتر برخوردار و شهرهاست که می تواند زمینه تسریع در فرآیند توسعه باشد.

وی اضافه کرد: روستاهای گاو مرده، نیان، کوه لهرو، سرخاء پایین، آب زمینو و گیشان شرقی از توابع شهرستان بندرعباس با ۳۶۲ خانوار و ۱۲۴۸ نفر جمعیت، روستاهای باغ چنار، بنه دان، گیشاب، تیاب از توابع شهرستان حاجی آباد با ۱۹۶ خانوار و ۷۴۷ نفر جمعیت، روستای دریخا از توابعه شهرستان بندرخمیر با ۴۷ خانوار و ۱۴۹ نفر جمعیت، روستای لعلمی از توابع شهرستان بندرلنگه با ۷۶ خانوار و ۳۰۴ نفر جمعیت و همچنین روستای درجک بشاگرد با ۸۹ خانوار و ۳۲۶ نفر جمعیت به شبکه نسل سوم و چهارم تلفن همراه متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان بیان داشت: اجرای فیبر نوری در منطقه بشاگرد و حاجی آباد آغاز شده و با توجه به شیوع ویروس کرونا دسترسی به شبکه ملی اطلاعات بیش از پیش احساس می شود و تلاش دستگاه های اجرایی دخیل در این پروژه بر این است که اجرای عملیات در مدت زمات تعیین شده به نتیجه برسد.

قویدل فرد بیان داشت: امید می‌رود با انجام برنامه‌های یاد شده ضریب نفوذ شبکه ملی اطلاعات در روستاهای بالای ۲۰ خانوار هرمزگان به ۹۰ درصد برسد، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان در دولت یازدهم و دوازدهم با شتاب چشمگیری ادامه داشته است.

براساس اطلاعات منتشره اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ۷۰۹ هزار و ۷۲۴ نفر در ۹۸۸ روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها