کمبود سیلندر گاز مایع در سیرجان، عامل ایجاد‌ صف‌های طولانی



کمبود سیلندر گاز مایع در سیرجان مدتی است که باعث گلایه مندی مردم و ایجاد صف‌های طولانی شده است.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته مهر، چند روزیست که تهیه گاز مایع نیز برای مردم سیرجان مشکلاتی را ایجاد کرده است و مردم ساعت‌ها در صف‌های طولانی در سرمای زمستان می‌ایستند تا بتوانند یک یا دو کپسول گاز به دست آورند.

این مشکل به ویژه برای مردم مناطقی که فاقد شبکه گازرسانی هستند با توجه به اینکه سیرجان یکی از مناطق سردسیر استان کرمان است، بیشتر نمود پیدا می‌کند. به همین منظور به تنها شرکت توزیع گاز مایع شهرستان سیرجان مراجعه کردم و مشکلات را از مردم و مسئولان جویا شدم.

 

فروش سیلندرهای گاز در بازار آزاد با قیمت‌های گزاف

یکی از افراد حاضر در صف دریافت گاز مایع که از روستا به سیرجان آمده است، اظهار کرد: از ساعت ۶ صبح به شرکت توزیع گاز مراجعه کرده‌ام و الان حدود سه ساعت منتظر هستم.

وی ادامه داد: در روستای ما گاز شهری نیست و ما با کپسول زندگی می‌کنیم و الان در سرمای زمستان برای گرم کردن خانه و پخت و پز نیاز به کپسول گاز داریم. مدتی است که با کمبود کپسول گاز مواجه هستیم و به سختی موفق به تهیه یک یا دو کپسول می‌شویم از مسئولان تقاضا داریم که این مشکل را سریع‌تر رفع کنند.

یکی دیگر از حاضران در این صف هم چنین گفت: ساعت هاست که در صف گاز هستم، به نظر من مشکل از سیستم توزیع است.

 

 

وی ادامه داد: نمایندگی‌ها کپسول‌ها را از شرکت توزیع دریافت می‌کنند و تعدای را در نمایندگی به فروش می‌رسانند و مابقی را در بازار آزاد به قیمت گزاف تا ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

یکی دیگر از افرادی که گلایه مند از مشکل کمبود کسپول گاز است هم گفت: گاز موجود است اما به قیمت آزاد و هر کپسول معمولی ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان و یک پیک نیک را ۲۰ هزار تومان می‌فروشند.

وی اظهار کرد: از مسئولان تقاضا داریم به این وضعیت سر و سامان بدهند تا حداقل در این سرمای زمستان راحت تر گاز را تهیه کنیم این درست نیست که باید برای همه چیز باید در صف بایستیم.

 

لزوم افزایش سهمیه سیلندر گاز سیرجان

در پایان به سراغ مسئول شرکت توزیع گاز مایع سیرجان رفتم و علت کمبود این روزهای گاز مایع را جویا شدم که اصغر کوثری گفت: ما گاز را از تأسیسات اصفهان تهیه می‌کنیم که اکنون در حال تعمیرات است و سبب کمبود سهمیه ما شده است.

  

 

وی ادامه داد: همچنین افزایش مصرف گاز به علت سرمای هوا و کاهش دما و سیستم ثبت نام اینترنتی سبب ایجاد مشکل برای مردم شده و بسیاری از مشاغل، کسب وکار ها و خیلی از خودروها نیاز به گاز مایع دارند.

کوثری بیان کرد: مردم با این سیستم ثبت نام اینترنتی برای تأمین کپسول با مشکل مواجه می‌شوند و از مسئولان مربوطه تقاضا داریم که با افزایش سهمیه و حذف ثبت نام اینترنتی مشکل مردم را رفع کنند.

مشکل از هر کجا که باشد در نهایت این مردم هستند که به ویژه در مناطق فاقد شبکه گازرسانی در سرمای سرد زمستان مجبورند ساعت‌ها برای دریافت سیلندر گاز به انتظار بایستند و این وظیفه مسئولان است که هر چه سریع‌تر برای رفع این مشکل گام‌های اساسی بردارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها