تا پایان سالجاری؛

بیش از هزار طرح اشتغالزایی در مناطق محروم هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد



بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا پایان امسال بیش از ۴ هزار شغل را در استان هرمزگان به بهره برداری می‌رساند.
به گزارش صبح ساحل، «مرتضی نیازی»، معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت گفت: تا پایان سال جاری ۱۳۵۴ طرح اشتغالزایی اجتماع محور در مناطق محروم و روستایی استان هرمزگان به بهره برداری می‌رسد که ایجاد ۴ هزار و ۶۲ شغل خرد و خانگی را به دنبال دارد. نیازی اضافه کرد: تا به امروز ۹۶۸ طرح با ۲ هزار و ۹۰۴ استغال به بهره برداری کامل رسیده و ۳۸۶ طرح دیگر نیز در شرف افتتاح است.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، شهر‌های بشاگرد، میناب، قشم و سیریک و ۶۴ روستای هرمزگان تخت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور این بنیاد قرار دارند. وی از فعالیت ۸ مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در استان هرمزگان خبر داد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری کل برای راه‌‎اندازی طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق محروم استان ۹۱۰ میلیارد ریال است.

نیازی درباره‌ی رسته‌های شغلی ایجاد شده در مناطق محروم استان گفت: بیش از نیمی از کسب و کار‌های ایجاد شده در زمینه مشاغل فنی و خدماتی است و پرورش دام سبک، تولیدی پوشاک، صنایع دستی، کشت گیاهان دارویی، صنایع دستی و پرورش شتر و آبزیان به ترتیب بیشترین سهم را از شغل‌های برکت در هرمزگان به خود اختصاص می‌دهند.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت خاطرنشان کرد: ۴۸ درصد از کارآفرینان بنیاد برکت در استان هرمزگان را زنان تشکیل می‌دهند. وی تاکید کرد: بنیاد برکت تا به امروز ۹۰ هزار طرح اجتماع‌محور را در مناطق محروم و روستایی کشور راه‌اندازی کرده که باعث ایجاد ۲۷۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در این مناطق شده است. به گفته‌ی نیازی، برای راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی ۸۱ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: بنیاد برکت در ۲۷۵ شهرستان و ۷ هزار و ۴۸۰ روستا در ۳۱ استان کشور در زمینه ایجاد مشاغل خرد و خانگی فعالیت می‌کند.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام یک‌هزار و ۶۸۷ طرح را در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات با اعتبار ۲ هزار و ۵۴۹ میلیارد ریال در مناطق محروم استان هرمزگان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.
منبع: مهر
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها