وزیر آموزش و پرورش:

مدارس باید در همه مناطق به‌جز مناطق قرمز باز باشد



وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ مدارس باید در همه مناطق به‌جز مناطق قرمز باز باشند و کادر اداری و اجرایی در مدرسه حضور داشته باشد.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، «محسن حاجی‌میرزایی» در گفت‌وگویی اظهار کرد: اصل بر این است که مدرسه با رعایت پروتکل و دستورالعمل‌های بهداشتی باز باشد، هر زمان متخصصان به این نتیجه برسند که در مناطقی بازگشایی مدارس با تبعات روبه‌رو است، ما تبعیت می‌کنیم اما اکنون ستاد کرونا تصمیم گرفته تا آموزش‌ها با الزاماتی حضوری باشد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اگر به دنبال مدرسه‌محوری هستیم زمانش اکنون است، ادامه‌داد: دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی باید به مدرسه بروند و حداکثر باید ۱۰ نفر در کلاس باشند، سلامت دانش‌آموزان برای ما بسیار اهمیت دارد و با این کار سلامت و آموزش را قابل اهمیت می‌دانیم.

حاجی میرزایی با اشاره به نزدیک به ۶ میلیون پیام دریافتی از سوی فرهنگیان، افزود: یکی از مهم‌ترین نکات مطرح شده از سوی همکاران، درباره حضوری شدن مدارس و دغدغه‌های آنها در این زمینه است.

وی خاطرنشان‌کرد: مطالعات بین‌المللی حاکی است اگر زیرساخت‌های فنی، نرم افزاری و سخت افزاری برای آموزش غیرحضوری کامل بوده، دانش‌آموزان به ابزارهای لازم مجهز باشند، معلمان توانایی کامل برای آموزش در فضای مجازی داشته، دانش‌آموزان توانایی لازم برای فراگیری آموزش‌ها را از مسیر مجازی داشته باشند و خانواده‌ها نیز انگیزه و توانایی برای کمک به تحصیل فرزندانشان را داشته باشند، آموزش با ۵۰ درصد کیفیت قابل دستیابی است.

حاجی میرزایی ادامه ‌داد: استان‌هایی داریم که به این ابزارها دسترسی ندارند، بر این اساس مشکلات اقتضا می‌کند که به آموزش حضوری فکر کنیم.

وی اضافه‌کرد: در بسیاری از کشورهای جهان مدارس نخستین مکانی بود که تعطیل شد، اما با توسعه آگاهی‌ها و ارزیابی‌ها، به‌تدریج درصدد بازگشایی مدارس خود هستند؛ امروز این سیاست در کشورهای زیادی حتی با میزان ابتلا و فوت بیش از کشورمان جریان دارد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مطالعات نشان می‌دهد تاثیر تعیین‌کننده‌ای میان بازگشایی و شیوع بیماری وجود ندارد، اما در عین حال مطالعات حاکی است دور بودن دانش‌آموز از مدرسه با تبعات متعددی روبه‌رو است، زیرا مدرسه فقط کارکرد آموزشی ندارد بلکه کارکرد تربیتی، پرورشی، اجتماعی و روانی نیز دارد.

نظام رتبه‌بندی معلمان

حاجی‌میرزایی، درباره نظام رتبه‌بندی معلمان نیز بیان‌داشت: در اسفندماه امتیازات فصل دهم به همه کارکنان داده و به فوق‌العاده فرهنگیان در فروردین ماه ۱۷ درصد اضافه شد.

وزیر اموزش و پرورش گفت: لایحه رتبه‌بندی به دولت ارائه شده و در کمیسیون است که کلیت آن تصویب شده و جزئیات آن نیز به زودی نهایی می‌شود.

حاجی میرزایی خاطرنشان‌ کرد: تلاش داریم پیش از نهایی شدن بودجه، لایحه تقدیم مجلس شود و اعتبار آن نیز در بودجه دیده شده و زمان اجرای آن سال ۱۴۰۰ است.

وی افزود: صلاحیت تخصصی و حرفه‌ای معلمان در رتبه‌بندی با شاخص‌های مناسب سنجیده می‌شود و با توجه به امتیازات و صلاحیت‌های تخصصی و حرفه‌ای، معلمان رتبه‌بندی خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه ‌داد: تخصیص حق التدریس معلمان بازنشسته و شاغل را دریافت کردیم و مترصد دریافت وجه از خزانه هستیم که به زودی انجام می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها