پیش بینی وزش باد؛ تردد‌های دریایی با احتیاط صورت گیرد



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات ابتدایی صبح، مه صبحگاهی و کاهش دید افقی پدیده غالب سواحل مرکزی استان و تنگه هرمز است که با گرم شدن هوا، و کاهش غلظت مه، دید افقی افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش صبح ساحل، مجتبی حمزه نژاد، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:  امروز تا بامداد فردا چهارشنبه، اول بهمن ماه، افزایش سرعت وزش بادهای غربی، گاهی گرد و غبار برروی خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان، سواحل و جزایر پیش بینی می شود و دریا نسبتاً مواج خواهد بود.

حمزه‌نژاد توصیه کرد که تردد شناورها، به ویژه سبک و صیادی با احتیاط انجام شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: صبح چهارشنبه از میزان سرعت این بادها کاسته می‌شود و مجددا روز پنجشنبه، به ویژه ساعات بعد از ظهر و شب، وزش بادهای شدید غربی همراه با گرد و غبار برروی مناطق دریایی و سواحل، پدیده قابل ملاحظه خواهد بود و دریا مواج و طوفانی می‌شود. همچنین از نظر دمایی در این مدت نوسانات دمایی بین 1 تا 3 درجه سلسیوس پیش بینی می شود.

توصیه می‌شود تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد و کلیه شناورها از تردد در این ساعات خودداری نمایند. لازم به ذکر است طی روزهای جمعه تا صبح یکشنبه، وزش بادهای نسبتاً شدید شمال شرقی در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان، تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس پیش بینی می شود و طی هفته آینده کاهش محسوس دماهای کمینه مورد انتظار است.

حمزه نژاد افزود:  توصیه هواشناسی کشاورزی نیز مراقبت از محصولات کشاورزی در طول هفته آینده خواهد بود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها