سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان:

تولید۱۱۵۰ تن ماهی پرورشی با آب چاه های کشاورزی در هرمزگان



سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: یکهزار و ۱۵۰ تن انواع ماهیان پرورشی از سال گذشته تاکنون با استفاده از آب چاه های بخش کشاورزی، سدها و آب بندهای بازسازی شده در استان تولید شده است.

علی اصغر خلیلی با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: آبزیان قابل پرورش در آب‌های داخلی در  هرمزگان (آب‌های شیرین و لب شور) شامل ماهیان گرمابی(خانواده کپور ماهیان)، خاویاری و میگ و(گونه وانامی) است.
وی در خصوص پرورش آبزیان ماهیان گرمابی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و آب بندهای هرمزگان ادامه داد: در سال گذشته در ۲۶۶ هکتار از مزارع دومنظوره خرد و آب بندهای بازسازی شده ۶۰۵ تن انواع ماهیان گرمابی در استان تولید شده است.
سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهارداشت: 
 در دیماه سالجاری نیز در ۲۹۸ هکتار از مزارع دومنظوره خرد و آب بندهای بازسازی شده ۵۲۰ تن انواع ماهیان گرمابی تولید شده است.
خلیلی با اشاره به تولید ماهیان خاویاری با استفاده از منابع آبی بخش کشاورزی شامل چاه ها، سدها و آب بندهای بازسازی شده در هرمزگان افزود: در سال گذشته در ۱۵ استخر احداث شده ۱۵ تن ماهی خاویاری و در دیماه سالجاری در ۱۶ استخر احداث شده ۱۰ تن ماهی خاویاری تولید شده است.
وی ادامه داد: درحال حاضر میگوی وانامی در آب‌های شور و لب شور داخلی استان هرمزگان به صورت پراکنده پرورش داده می‌شود.
وی اظهارامیدواری کرد: در سال‌های آینده با اشاعه فرهنگ استفاده از آب چاه های بخش کشاورزی جهت پرورش آبزیان شاهد تولید بیشتر و مناسبی در این منابع آبی باشیم.
سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در ادامه رسیدن به این هدف را نیازمند رعایت اصول و روش‌های پرورش ماهیان و عمل به دستورالعمل‌های مربوطه دانست و گفت: ارتقای بهره‌وری از این منابع آبی نیاز به تعامل و همکاری بیشتر  بین بخش خصوصی و دولتی را می‌طلبد.
خلیلی گفت: از منابع آبی می‌توان به دریاچه‌های پشت سد، بندهای کشاورزی در مسیر روان آب‌ها، به صورت طبیعی یا مصنوعی و رودخانه‌ها اشاره کرد که این مکان‌ها مستعد و مناسب برای پرورش انواع گونه‌های ماهیان متناسب با شرایط محیطی و اکولوژی خواهند بود و از این طریق می‌توان به رشد و تولید ماهیان کمک کرد.
 خلیلی یادآورشد: منابع آبی که در زمین‌های کشاورزی هرمزگان وجود دارد، همواره بستر مناسبی برای تولید آبزیان، کسب درآمد و اشتغالزایی برای بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌باشد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر از آب چاههای کشاورزی، سدها و آب بندهای بازسازی شده هرمزگان در مناطقی از شهرستان های حاجی آباد، رودان و بندرعباس برای پرورش آبزیان استفاده می‌شود.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها