ممنوعیت استفاده از برق خانگی برای استخراج ارز دیجیتال



مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: واگذاری انشعاب به مراکز تولید ارز دیجیتال فقط با استفاده از پروانه و مجوز قانونی از سوی دستگاه های ذیربط امکان پذیر است اما برخی افراد سودجو برای کسب سود بیشتر از انشعاب های دیگر با تعرفه های ارزان بصورت غیرقانونی و مخفیانه استفاده می کنند که شناسایی و قطع برق این مراکز در دستور کار قرار دارد. باتوجه به ارزان بودن تعرفه برق خانگی و کشاورزی به نسبت سایر تعرفه، افراد سودجو عمدتا از برق خانگی و کشاورزی برای راه اندازی دستگاه های ارز دیجیتال استفاده می کنند که این کار تخلف است و صاحبان این مراکز به مراجع قضایی معرفی می شوند.
به گزارش صبح ساحل، هاجر عبدی در ادامه گفت: با اجرای مانور مدیریت مصرف انرژی برق که همزمان با سراسر کشور در استان برگزار شد، ۱۰ مرکز غیرمجاز در شهرستان پارسیان و یک مرکز نیز در میناب شناسایی و پلمپ شد.
به گفته وی، با جمع آوری و قطع برق این مراکز  ۱۷۰ کیلووات بار شبکه کاهش یافت.
وی تصریح کرد: براساس دستورالعمل وزارت نیرو در صورت نیاز متقاضیان تولید ارز دیجیتال، به نسبت میزان دستگاه‌های درحال استفاده، انشعاب متقاضیان از طریق نصب پست یا فیدر جدید واگذار می شود. وی در خصوص تعرفه برق مراکز استخراج ارزهای دیجیتال گفت: بهای هرکیلووات ساعت برق مصرفی به طور میانگین ۹ هزارو ۶۵۰ ریال تعیین شده است که در ماههای گرم یا سرد سال تغییر می کند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها