پس از گلایه‌ مداوم شهروندان از بوی فاضلاب؛ پاکسازی دو خور اصلی بندرعباس آغاز شد



رهاسازی فاضلاب و تجمع زباله‌ها در خورها سبب ایجاد بوی نامطبوع در شهر و گلایه شهروند به خصوص در هفته اخیر شد. لایروبی خورها و پیدا کردن راه حلی برای رفع بوی فاضلاب همواره از مطالبات مردم بندرعباس بوده است. پخش بوی نامطبوع در هفته‌های اخیر موجب بروز حالت تهوع و سردردهای مداوم در برخی شهروندان ساکن در نزدیکی خورها شده است. به نظر می رسد شهرداری بندرعباس پس از گلایه مداوم درباره این موضوع پاکسازی خورگورسوزان و خور بلوار حقانی به عنوان دو خور اصلی شهر را آغاز کرده است.
به گزارش صبح ساحل، «مجتبی سلیمی» شهردار منطقه دو با بیان اینکه خورهای سطح منطقه به دلیل ورود فاضلاب و زباله، نیازمند لایروبی و تنظیف مداوم هستند، گفت: شهرداری بندرعباس خور گورسوزان و خور بلوار حقانی را به طور مرتب لایروبی می کند.
سلیمی خاطرنشان کرد: به همت کارگران زحمتکش سطح منطقه، تمامی کانال‌ها، جوی‌های آب و خورها به صورت برنامه ریزی شده و در بازه های زمانی منظم و مشخصی لایروبی و پاکسازی می‌شود.
شهردار منطقه دو بندرعباس تصریح کرد: وجود رسوبات و گل و لای در بستر خورها، از مشکلات اصلی بحث پاکسازی و لایروبی آنه‌است.
این مقام مسئول عنوان کرد: این خورها با استفاده از ماشین آلات و همچنین تلاش نیروی انسانی مجموعه  پاکسازی می‌شود.
سلیمی در انتها نیز عنوان کرد: بخش قابل توجهی از عملیات لایروبی خور گورسوزان به صورت مکانیکی و با ماشین آلات سنگین و همچنین با استفاده از نیرو های انسانی با همکاری صورت گرفته و هم‌اکنون نیز پاکسازی ضلع شمالی خور در حال انجام است.
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها