تعویض ۶۰۰ مترخط لوله گاز در نوار ساحل خلیج فارس



مدیر منطقه شش عملیات انتقال گاز، عملیات تعویض و تعمیرات اساسی ۶۰۰ متر خط لوله ۱۲ اینچ قشم به بندرعباس در دی ماه امسال را موفقیت آمیز عنوان کرد.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، علیرضا عربلو افزود: این عملیات در مدت ۸۶ ساعت با ۸ هزار و ۴۰۰ نفر ساعت کار بدون حادثه انجام شد. 


وی ادامه داد: این عملیات با هدف تعویض لوله های معیوب در نقاط دارای خوردگی داخلی و خارجی بر اساس نتایج و گزارشات دریافت شده از پیگرانی هوشمند و بازدیدها و بازرسی های انجام شده همزمان طرح تعویض پوشش خط و پایداری شبکه انتقال گاز و افزایش ضریب ایمنی  طبق برنامه سالیانه انجام شد.


مدیر منطقه شش عملیات انتقال گاز یادآور شد: تعمیر و تعویض ۶۰۰ متر خط لوله ۱۲ اینچ قشم به بندرعباس در ۳۰ نقطه با ۶۸ سرجوش در قالب ۴ تیم عملیاتی مجزا در محدوده بندر پهل، جهت تاب آوری و افزایش ضریب شبکه انتقال گاز انجام شد.


عربلو با اشاره به ریسک بالای خطر برق گرفتگی نفرات داخل کانال هایی با خصوصیات باتلاقی و بالا بودن سطح آب زیر زمینی، از دیگر چالش های این عملیات به محدودیت زمان انجام کار و هوای سرد و بادهای ساحلی و به صورت خاص شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد.


وی از تلاش های کارکنان در واحدهای ستادی و عملیاتی در مجموعه معاونت عملیات خطوط لوله، مراکز بهره برداری خطوط لوله سرخون، سیرجان، ایرانشهر، کرمان، شیرهای خودکار و واحدهای بازرسی فنی ، HSE و پدافند غیرعامل و خدمات اجتماعی و رفاهی منابع انسانی در این طرح قدردانی کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها