بهره‌برداری از ۳۰ پروژه بهداشتی درمانی در هرمزگان با حضور وزیر بهداشت



با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز ۳۰ پروژه بهداشتی درمانی در استان هرمزگان به بهره برداری رسید.

در این آئین که با حضور دکتر سعید نمکی در سالن فارابی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس برگزار شد این ۳۰ پروژه با اعتبار ۲۳۷۲ میلیارد و ۶۹۸ میلیون ریال به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

۶ پروژه بهداشتی درمانی در بندرعباس از قبیل افتتاح اورژانس بزرگ بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، افتتاح اتاق عمل بیمارستان کودکان بندرعباس، افتتاح بخش بستری و CT بیمارستان کودکان، پایگاه سلامت سجادیه بندرعباس، مرکز جامع سلامت خونسرخ بندرعباس و پایگاه اورژانس دهنو را شامل می شود.

همچنین ۵ پروژه بهداشتی درمانی میناب شامل افتتاح LDR  مرکز تخصصی زنان و زایمان بیمارستان میناب، افتتاح اورژانس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب، افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی سرمست شهرستان میناب، افتتاح رسمی مرکز درمان بستر توکهور ، هشتبندی و افتتاح سه واحد محل زیست پزشک و ماما سرمست شهرستان میناب است.

شهرستان بشاگرد هم با ۶ پروژه بهداشتی درمانی شامل افتتاح خانه بهداشت گوروی بشاگرد، افتتاح خانه بهداشت درکاه بشاگرد، افتتاح خانه بهداشت موردان بشاگرد، افتتاح خانه بهداشت اوهکن بشاگرد، افتتاح خانه بهداشت کور بشاگرد و افتتاح بخش تالاسمی بشاگرد در برنامه امروز را شامل می شد.

شهرستان قشم با افتتاح ۴ واحد منازل متخصصان قشم و افتتاح ۱۰ واحد منازل پزشکان قشم، شهرستان سیریک با افتتاح شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک، افتتاح بخش تالاسمی بیمارستان سیریک توسط خیرین و بهره برداری از اورژانس بازسازی شده سیریک توسط خیرین، شهرستان جاسک با افتتاح CT جاسک دیگر شهرستان های مورد بهره برداری برنامه های وزیر بهداشت بود.

همچنین عملیات اجرایی ۷  پروژه های بهداشتی درمانی و دانشجویی نیز شامل عملیات اجرایی احداث دانشکده دندانپزشکی، عملیات اجرایی احداث مرکز جامع توانبخشی سعادت استان هرمزگان، عملیات اجرایی احداث ۲۴ ICU  تخته بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، عملیات اجرایی احداث کتابخانه مرکزی دانشگاه، احداث مجتمع آزمایشگاهی مرجع مرکز بهداشت استان هرمزگان، عقد قرارداد ساخت آمبولانس دریایی و عملیات بازسازی خوابگاه دانشجویی کوثر بندرعباس با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال نیز آغاز شد.

اضافه شدن ۲ هزار تخت جدید بیمارستان در هرمزگان طی ۳ سال اخیر

استاندار هرمزگان گفت: بیش از دو هزار تخت جدید طی سه سال اخیر به فضای درمانی استان اضافه شده است.

فریدون همتی صبح امروز(دوم بهمن ماه) در چهاردهمین آیین پویش سلامت، افزود:-در طول سال گذشته علی رغم شرایط کرونا، کار و تلاش در دو جبهه مقابله با بیماری کرونا و بخش عمرانی حوزه بهداشت و درمان با قوت ادامه داشته و متوقف نشده است.
وی اظهار کرد: بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی به عنوان یک کار تاریخی در حوزه بهداشت و درمان استان لت حمایت وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین تلاش بی وقفه نیروی انسانی شاغل در این پروژه و با مدیریت هدفمند در استان، طبق توافقنامه و پیش بینی ها، حداقل می بایست تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسید که با همت همه متولیان،  تا پایان سال جاری این فضای درمانی تخصصی به امکانات بخش درمان استان اضافه می شود.
استاندار هرمزگان بیان کرد: در قالب توسعه بیمارستان های موجود و پنج بیمارستان جدید و همچنین تجهیز سه بیمارستان نظامی از محل اعتبارات دولتی، بیش از دوهزار تخت جدید طی سه سال اخیر به فضای درمانی استان اضافه شده است.
وی در پایان اظهار کرد:همراهی مردم نجیب هرمزگان و صبوری آن ها علی رغم کمبود امکانات و تجهیزات در بخش بهداشت و درمان، این امکان را فراهم کرد که بتوانیم خدمات خوبی را به مردم شریف استان در این حوزه ارائه کنیم.

در مبارزه با کرونا تاریخ ساز شدیم

بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: غیرت، وفاق و همدلی مردم کشورمان سبب شد در عرصه مبارزه با کرونا تاریخ ساز شویم.

دکتر سعید نمکی صبح امروز در آئین بهره برداری از ۳۰ پروژه بهداشتی درمانی در استان هرمزگان، افزود:  امروز باید به خود ببالیم که در دورترین نقاط کشور دستگاه سی تی اسکن وجود دارد و چهره محرومیت در بخش سلامت در حال زدودن است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در دولت های یازدهم و دوازدهم روند توسعه عادلانه زیرساخت های نظام سلامت روند رو به شتابی به خود گرفته است، تصریح کرد: آنچه در دولت یازدهم و دوازدهم به وقوع پیوست تحولی شگرف در بحث زیرساخت های نظام سلامت بوده و معادل تمامی خدمات این بخش پس از انقلاب اسلامی بوده است.

نمکی با اشاره به اینکه متأسفانه گرفتار یک پاندمی شدیم که شاید هر ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال یکبار در جهان رخ دد و شیوع کرونا کار را برای تمامی کشورها سخت کرد، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی معمولا نظام اجرایی کشورها زمین گیر شده و توسعه ای در کار نیست اما با لطف پروردگار و همت تمامی تلاشگران عرصه بهداشت و درمان شاهد هستیم ایران اسلامی بار دیگر حماسه ای بی بدیل رقم زد.

وی ادامه داد: گرچه در بحث شبکه نظام سلامت و خانه های بهداشت دارای شبکه ای قوی هستیم اما در بحث تخت بیمارستانی با کمبود مواجه هستیم، اظهار کرد: به ازای هر یک هزار نفر با ۱.۶ تخت بیمارستانی در کشور دست و پنجه نرم می کنیم که حتی به آمار ضعیفترین کشورهای اروپایی در بحث مبارزه با کرونا هم نمی رسد و در تلاشیم این آمار را افزایش دهیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه غیرت، وفاق و همدلی مردم کشورمان سبب شد در عرصه مبارزه با کرونا تاریخ ساز شویم، تصریح کرد: وقتی به هرمزگان سفر کردم و استاندار از افزایش تولید در فولاد و آلومینیوم صحبت می کند یعنی این سرمزین هم کرونا را مدیریت کرد و هم در مبارزه با آن در تولید به جهش دست یافت و این یعنی تاریخ سازی.

وی با اشاره به اینکه آیندگان این روزها را به عنوان برگ زرینی در تاریخ کشورمان ثبت خواهند کرد و به دستان غیرتمند تلاشگران عرصه بهداشت و درمان و تولید افتخار خواهند کرد، افزود: وقتی در تابستان طاقت فرسای هرمزگان عزیزان کادر درمان در بخش کرونا هرمزگان مجاهدت می کنند، مسئولان و نمایندگان مجلس پای کار هرمزگان تلاش کردند و با رایزنی امروز توانستند منشأ تحولات بزرگی در بخش زیرساخت ها را رقم بزنند.

نمکی با بیان اینکه در بند تحریم های ظالمانه دشمنان جنگیدیم و امروز به خود می بالیم که کشور را در مسیر سلامت و توسعه قرار داده ایم، عنوان کرد: برای جذب توریست سلامت در هرمزگان برنامه های زیادی در دستور کار است و در حال فراهم کردن شرایط برای تحقق آن هستیم.

وی در پایان گفت: تا پایان دولت دوازدهم به تعداد تخت های بیمارستانی استان هرمزگان افزوده خواهد شد و امیدواریم این روند همچنان با شتاب در مسیر درست حرکت کند.

بهورزان در کنترل کرونا در روستاها نقشی بی بدیل دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: مدیریت کرونا افتخاری است برای ایران و تمدن ایرانیان و اگر در سطح جهان حرفی برای گفتن داریم به علت همراه بودن تمامی اقشار است.

دکتر حسین فرشیدی صبح امروز در چهاردهمین آیین پویش ره سلامت که با حضور وزیر بهداشت و درمان در سالن فارابی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس برگزارشد، افزود: ماسربازیم و وظیفه‌مان این است کار کنیم و تمام قوای خود را به کار بگیریم تا حال بیماران خوب شده و به سلامت به خانه بازگردند. 

وی با بیان اینکه در بهمن ماه قرار داریم و بهمن یعنی ماه شکوه پیروزی انقلاب اسلامی و چه خوب که بازهم همچون سال گذشته در بهمن میزبان وزیر بهداشت هستیم، تصریح کرد: در ظرف این یکسال افتتاحیه های داشته و داریم و پیشرفت ها در بخش حوزه بهداشت و درمان قابل رویت است. 

 فرشیدی با بیان این که بهمن ماهی است که با پیروزی عدالت مصادف است، افزود: هنوز زود است بدانیم مردم ایران چه کردند و یاد می کنیم از فرمانده این میدان امام خمینی(ره) و تمام شهدای دفاع مقدس و شهدای سلامت. 

وی بیان کرد: مدیریت کرونا افتخاری است برای ایران و تمدن ایرانیان و اگر در سطح جهان حرفی برای گفتن داریم به علت همراه بودن تمامی اقشار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: امروز در مراسم افتتاحیه پاره‌ای از پروژه ها هستیم که به دلیل شرایط ناچاریم کهبه صورت ویدیو کنفرانس افتتاح آن ها را انجام دهیم. 

وی افزود: افتتاح پروژه هایی با اعتبار ٦٠ میلیارد تومانی و نیز آغاز کلنگ زنی بخش دیگری از پروژه ها با اعتباری حدود ١٥٠ میلیارد تومانی امروز اتفاق خواهد افتاد. 

فرشیدی با اشاره به این که تنها قرارداد ساخت آمیولانس دریایی برای اولین بار در ایران با اعتبار ٢٢ میلیارد تومان به صورت حضوری در این مراسم امضا خواهد شد، ادامه داد: سال ٩٩ با ورود به وضعیت کرونا و در سیر یکساله، دانشگاه علوم پزشکی تمام قوای خود را به کار برد تا چنین شرایطی را تحت کنترل خود قراردهند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۴ درصد جمعیت دانشگاهی اضافه شده و همچنان خواهد شد که معادل١٥٠٠ نفر است، اضافه کرد: در این مدت ٢٧٠ نفر بهورز و ٣٤٠ نفر پرستار به مجموع کادر درمانی و بهداشتی هرمزگان اضافه شده اند.

فرشیدی اظهار کرد: در بخش تخت بیمارستانی نسبت به متوسط کشوری همچنان کمبود وجود دارد اما در این مدت نسبت به گذشته پیشرفت ٣ درصدی وجود داشته است. 

وی تصریح کرد: حداقل ٥ سی تی اسکن، ٣٠ تخت ICU توسط وزارت بهداشت و درمان و ١٥ تخت ICU توسط استاندار استان هرمزگان از طریق صنایع استان و تعدادی نیز از طریق شرکت نفت اهدا شد تا در بخش درمان روزهای بهتری داشته باشیم. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان بیان کرد: بخش پایگاه های بهداشت برای ما بسیار مهم است و به همین دلیل افتتاحیه را از پایگاه بهداشت سجادیه آغاز کردیم.

وی در پایان گفت: امروز اگر در سطح جهانی مارا نقطه عطف مدیریت در بیماری کرونا می دانند، به دلیل نقش اساسی است که  بهروزان در کنترل بیماری در روستاها ایفا می کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها