رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان مطرح کرد:

چالش های صنعت پرورش میگو هرمزگان



رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان گفت:همواره در صنعت پرورش میگو با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنیم  که بارها بارها این مشکلات بیان شده ولی  همراهی لازم صورت نگرفته است.

مهرداد بازرگان در گفتگو با صبح ساحل در حاشیه نشست هم اندیشی با فعالین اقتصادی هرمزگان ادامه داد: به واسته افکاری که تغییر را یاد نگرفته اند این صنعت شاید به قوت خود نتواند ادامه پیدا کند و باید یک همت ملی برای برطرف شدن آن وجود داشته باشد. وی تاکید کرد که باید موانع و مشکلات پیش روی تولیدکنندگان را از میان برداشته شود و این قشر را از پیچ و خم های اداری و فرصت سوزی ها نجات یابند.بازرگان این را هم تاکید کرد که با ایجاد مزارع پرورش میگو بسیاری از جوانان جویای کار در استان هرمزگان را می‌توان جذب بازار کار کرد. وی اظهار داشت: فرصت سوزی برای فعال اقتصادی به قیمت از دست رفتن سرمایه و دلسردی تمام می شود، عدم هماهنگی دستگاه ها با یکدیگر، بروکراسی اداری و بسیاری از معضلات دیگر باعث شده که هرمزگان با توجه به ظرفیت های موجود خود نتواند آنطور که باید نیازهای  داخل و خارج از کشور در بخش آبزیان را تامین نماید.بازرگان خاطرنشان ساخت: اشتغال آفرینی و افزایش تولید را از مزیت‌های مهم صنعت آبزی‌پروری در استان است که  سبب اهمیت بیش‌ازپیش این صنعت در اقتصاد ملی شده است.

 

توجه خاص به مقوله صادرات

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان با بیان اینکه همکاری بین دولت و بخش خصوصی عامل مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی و بخش خصوصی به عنوان موتور محرک برای بخش دولتی به حساب می‌آید. گفت: خواهش من این است که با بخش دولتی حمایتگر از بخش خصوصی باشد و به دور از تمام اختلافات وظایف خود را انجام دهیم، بهانه جویی‌ها را به حداقل برسانیم و بتوانیم مشکلات را حل کنیم که اوج هنر در حل مشکلات خواهد بود. بازرگان  توجه خاص به مقوله صادرات با نوسانات نرخ ارز و مشکلات کرونایی را لازم دانست. وی افزود: با کاهش نرخ ارز و زمان بر بودن بازگشت ارز، ممکن است زیان سنگینی به بخش صادرات وارد شود که خواهشمندیم در اتاق ایران فشارهایی که در این بخش وجود دارد کاهش پیدا کند و بتوانیم در این جنگ اقتصادی سربلند باشیم. :وی تاکید کرد:حمایت قوی و بسیار محکم در بخش صادرات باید انجام شود.

 

مدیریت در بحران 

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان با بیان اینکه دراین  اتحادیه آبزیان، تلاش های زیادی کرده ایم و روز به روز این اتحادیه نیز بزرگتر می شود، گفت: در جنگ  اقتصادی و بحران مهم ترین عوامل  نجات  ، تجمع فکری  وگرایش به تشکلی بودن است  گفت: حمایت از تشکل ها که بازوی اجرایی ما هستند همیشه باید در دستور کار باشد وبخش خصوصی در برهه حساس کنونی به حمایت های واقعی و عملگرا نیاز دارد.به گفته بازرگان ،در مقطع بحران مانند امروز کرونایی ،اصول کار این است که مدیریت همیشه باید تغییرات را سرمشق خود قرار دهد و کنار رفتن از مشکلات فایده ندارد، مدیریت باید تغییر را سرمشق کار  قرار دهد بحران را مدیریت کند نه اینکه با تعطیل کردن شرکت و تعدیل نیروها خود را قانع کنند باید بتواند راه جدیدی را برای نجات کار و کاسبی خود پیدا کند.وی اظهار داشت:اشتغال  یکی از مشکلات عمده عامه مردم شده است و نگرش ما  مدیران در تولید و تجارت به سمت منافع و معیشت عامه مردم جامعه باشد. بازرگان تصریح کرد :مدیریت در بحران می تواند قدرت مدیریتی را نشان دهد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها