صادرات سیمان قشم ممنوع شد



با گرانی سیمان از اواسط مهرماه‌ سالجاری، کمبود آن روز به روز بیشتر می‌شد. اخبار احتکار و قاچاق سیمان در هرمزگان به گوش می‌رسید. مسئولان هرمزگانی در این موضوع ورود کردند. به طوری که  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم از ممنوعیت سیمان تولیدی این جزیره به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «رضا صفایی»، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم گفت: براساس وصول گزارشات متعدد در زمینه کمبود سیمان تولیدی در این شهرستان و توزیع نامناسب این محصول، دستور توقف صادرات سیمان قشم صادر شد. وی ادامه داد: از اداره صنعت، معدن و‌ تجارت شهرستان قشم و همچنین اداره‌کل صمت سازمان منطقه آزاد خواسته شده است از صدور مجوز صادرات سیمان تولیدی قشم به خارج از کشور، خودداری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قشم افزود: مدیران شرکت سیمان هم موظفند تا 72 ساعت آینده، دلایل کمبود و توزیع نامناسب محصولات تولیدی خود را به دستگاه قضا اعلام نمایند. وی اضافه کرد: صادرات سیمان قشم به خارج از کشور به دلیل توزیع نامناسب این محصول و با توجه به درخواست متقاضیان برای خرید سیمان و‌ مصرف آن در حوزه عمرانی و ساخت و ساز در جزیره، براساس دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه که از سوی ریاست محترم قوه قضاییه صادر شده است، ممنوع گردید. صفایی گفت: امیدوارم مدیران شرکت سیمان با برنامه‌ریزی دقیق،  در کنار تامین میزان مصرف داخلی سیمان برای حوزه‌های ساخت و ساز و عمرانی جزیره، همانند گذشته تولیداتشان را به خارج از کشور هم صادر نمایند. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها