برآورده ۴۹ میلیارد تومانی خسارت زلزله هفته گذشته در بندرلنگه



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: در هرمزگان ۳۳ گسل وجود دارد و از ابتدای امسال تاکنون ۹۲ زمین لرزه بالای ۳ ریشتر در استان ثبت شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان گفت: زمین لرزه ۵.۵ ریشتری هفته گذشته در شهرستان بندرلنگه ۴۹ میلیارد تومان به بخش‌های آب، برق، منابع طبیعی و خانه‌های روستایی خسارت وارد کرد.

مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران،  زلزله به بزرگی ۵.۵ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱ و ۱ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد روز (شنبه) کنگ در استان هرمزگان را لرزاند که کانون این زلزله در موقعیت ۲۶.۶۷ عرض شمالی و ۵۵.۲۱ طول شرقی ثبت شد.

این زلزله شدید هر چند تلفات انسانی در پی نداشت ولی به دنبال خسارت های مالی از جمله فروریختن دیوار حیاط منازل وترک خوردگی خانه های مسکونی در سه روستای کنگ شد.

برآورده ۴۹ میلیارد تومانی خسارت زلزله هفته گذشته در بندرلنگه

به نوشته خبرنگاران جوان، حسن زاده افزود: در هرمزگان ۳۳ گسل وجود دارد و از ابتدای امسال تاکنون ۹۲ زمین لرزه بالای ۳ ریشتر در استان ثبت شده است.

او گفت: بیشترین زمین لرزه‌ها در شهر‌های بندرعباس، بستک و بندرلنگه رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان به خسارت‌های ناشی از سرمازدگی محصولات کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: سرما به ۸۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی استان حدود ۲۴۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

حسن زاده گفت: بیشترین خسارت‌ها به محصولات گوجه و بادمجان در شهرستان‌های میناب، رودان و بندرعباس وارد شده است.

فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در این جلسه گفت: گزارش خسارت‌های زلزله در غرب هرمزگان و سرمازدگی محصولات کشاورزی برای جبران خسارت به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده است.

برآورده ۴۹ میلیارد تومانی خسارت زلزله هفته گذشته در بندرلنگه

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها