پرداخت ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در رودان



دبیرکارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری رودان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل منابع اشتغال پایدار روستایی و عشایری و صندوق توسعه ملی برای اجرای ۶۹۲ طرح به متقاضیان در این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش صبح ساحل ،اسماعیل ناصح افزود: با پرداخت این تسهیلات و بهره برداری از این تعداد طرح، زمینه اشتغال یک هزار و ۵۸۹ نفر در این شهرستان فراهم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با بهره‌برداری از ۶۰۰ طرح، زمینه اشتغال یک هزار و ۱۰۰ نفر در این شهرستان فراهم شده است.

به نوشته ایرنا، ناصح بیان کرد: این طرح‌ها شامل ۳۶۰ طرح با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال و ایجاد ۸۶۰ فرصت شغلی در بخش کشاورزی و ۲۴۰ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیارد ریالی و ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی در بخش صنعت و معدن است.

وی اضافه کرد: ۹۲ طرح دیگر با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد ریالی با پیش بینی ایجاد ۴۰۹ فرصت شغلی جدید در بخش خدمات در این شهرستان در حال اجراست.

ناصح در ادامه میزان تعهد رودان در حوزه اشتغال در سال جاری را یک هزار و ۵۰۰  شغل اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۶۱ شغل در این شهرستان ایجاد و در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری رودان با همکاری اعضاء، ضمن پیگیری اجرای کامل طرح‌ها، در راستای اجرای سیاست های فعال بازار کار از جمله اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، طرح کارورزی، یارانه دستمزد، مشوق بیمه ای و معافیت بیمه‌ای جهت توسعه اشتغال، افزایش نرخ مشارکت، توسعه و تحرک سرمایه‌گذاری و کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان فعالیت می‌کند.

شهرستان رودان با بیش از ۱۲۴ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

رودان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی هرمزگان است و اشتغال و اقتصاد آن وابسته به کشاورزی است.

هم اکنون ۸۰ درصد از جمعیت این شهرستان به طور مستقیم و غیرمستقیم در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع وابسته به آن مشغول فعالیت هستند.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها