محمدعلی دهقان دهنوی به عنوان رئیس جدید سازمان بورس انتخاب شد


نویسنده: صبح ساحل

پس از استعفای حسن قالیباف اصل، سکانداری سازمان بورس و اوراق بهادار، به محمدعلی دهقان دهنوی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی رسید.

به گزارش صبح ساحل، درحالی که حدود یک هفته از استعفای قالیباف اصل از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار می‌گذرد، محمدعلی دهقان دهنوی در جلسه امروز شورای عالی بورس، جایگزین وی شد.

دهقان دهنوی که دکترای علوم اقتصادی از دانشگاه تربیت مدرس دارد، پیش از این عضو هیات‌مدیره بانک مسکن بود و هم اکنون به عنوان معاون وزیر اقتصاد در وزارت امور اقتصادی و دارایی مشغول به فعالیت است.  

وی همچنین عضویت در هیات علمی گروه مالی و بانکداری دانشگاه علامه طباطبایی و معاونت آموزشی موسسه عالی آموزش بانکداری ایران را در سوابق کاری خود دارد.

حسن قالیباف اصل که در موقعیت دشوار آزادسازی سهام عدالت و فروش صندوق های سهام دولتی (ETF)، ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار را پذیرفته بود، یک هفته پیش  استعفای خود را به دلیل محقق نشدن شرایط اعلامی به وزیر امور اقتصادی و دارایی ارایه کرده بود.

بر اساس این گزارش، در جلسه امروز شورای عالی بورس، محمدعلی دهقان دهنوی، به عضویت شورای عالی بورس درآمد و در جلسه آتی هیات مدیره سازمان بورس، به طور رسمی، ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار را بر عهده خواهد گرفت.

گفتنی است که هفته پیش اخبار ضد و نقیضی درباره استغفای رییس سابق سازمان بورس به گوش می رسید. در حالی که سایت سازمان بورس نامه استعفای قالیباف اصل رئیس این سازمان را منتشر کرده بود، واحد مرکزی خبر، در مصاحبه ای با وی استعفای مذکور را تکذیب کرد. نکته عجیب تر اینکه رئیس مستعفی سازمان بورس، در جلسه با رئیس مجلس نیز حاضر بوده است.

با توجه به انتشار رسمی نامه استعفای قالیبباف اصل و تکذیب موضوع استعفا، گمانه زنی‌ها در مورد کناره گیری اجباری برای کاهش فشارها بر دولت مطرح شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها