روحانی:

اجناس از قیمت تعادلی خود خارج شده‌است



رییس جمهور گفت: خدا را گواه می گیرم در این سه سال هیچ شبی نبوده که با خیال آسوده سر بر بالین بگذارم. در این سه سال احساس مسئولیت دوره جنگ تحمیلی را داشتم و احساس می کردم که در جنگ تحمیلی هستیم.

به گزارش صبح ساحل، «حسن روحانی»،  امروز (پنجشنبه) در مراسم افتتاح طرح های وزارت کشاورزی گفت: طرح های افتتاح شده امروز برای تامین امنیت غذایی و محیط زیست و سلامت اهمیت دارد.

روحانی ادامه داد: خدا را گواه می گیرم در این سه سال هیچ شبی نبوده که با خیال آسوده سر بر بالین بگذارم. در این سه سال احساس مسئولیت دوره جنگ تحمیلی را داشتم و احساس می کردم که در جنگ تحمیلی هستیم. مردم ایستادگی، صبر و مقاومت کردند و رنج فراوانی دیدند، ولی احساس می کنم مردم برای تامین مایحتاج خود دچار رنج هستند و اجناس از قیمت تعادلی خارج شده است. دشمن ما را سه سال در تحریم شدید قرار داده است. منابع مالی ما را در دنیا قفل کرده و اجازه صادرات نفت و میعانات گازی را نمی دهد و برای صادرات سایر کالاها هم مشکل درست کرده است. با این حال با وجود همه سختی ها در ۱۰ ماه اول امسال واردات ما حدود ۳۰ میلیارد دلار و صادرات غیر نفتی ما بیش از ۲۸ میلیارد دلار بوده است؛ البته این رقم باید بیشتر می شد ولی به خاطر کرونا صادرات ما سخت شد.

وی افزود: البته برای مردم بسیار سخت بود اینکه صبح بابت تامین مایحتاج خود مغازه می‌روند احساس رنج می‌کنند وقتی می‌بینند اجناس از قیمت تعادلی خود خارج شده است. سه سال ما را در تحریم شدید و در یک جنگ بی‌نظیر قرار دادند. منابع مالی ما را در دنیا قفل کرده‌ و نگذاشتند از منابع مالی خود استفاده کنیم و اجازه ندادند نفت و میعانات گازی را صادر کنیم .

روحانی با تشکر از مقام معظم رهبری برای تخصیص هشت میلیارد دلار برای طرح های آبی و خاکی گفت: اول دولت از مقام معظم رهبری تقاضای هشت میلیارد دلار کردم و ایشان هم موافقت کردند تا در غرب و شمال غرب کشور طرح های آبی و خاکی اجرایی شود. بخشی از تحول این طرح ها مربوط به همین هزینه کرد هشت میلیارد دلار است. مردم بدانند در هفت سال گذشته بیش از ۵۲۱ هزار هکتار زمین را تجهیز، احیا و کانال کشی و زهکشی کرده و پمپاژ گذاشتیم و لوله کشی کردیم. ۲۹۵ هزار هکتار در ایلام و خوزستان، ۳۲ هزار هکتار در غرب کشور و ۷۸ هزار هکتار در استان گلستان انجام شد و اگر این زهکشی ها نبود سیل شرایط بدتری ایجاد می کرد. زیرا این کانال ها و زه ها موجب انتقال آب از صحرا به دریا شد و از جان و مال مردم محافظت کرد.

منبع: ایسنا/ باشگاه خبرنگاران

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها