رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان:

تمدن نوین اسلامی با پرچم‌داری ایران در حال شکل‌گیری است



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف دانشگاه‌ها تبیین تمدن‌سازی به‌عنوان روح اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

به گزارش صبح ساحل، احسان کامرانی در نشست هم‌اندیشی تمدن نوین اسلامی که به‌صورت حضوری و غیرحضوری تحت وب به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم برگزار شد، یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه‌ها را تبیین تمدن‌سازی به‌عنوان روح اصلی بیانیه گام دوم دانست.

این مسئول گفت: با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع دانشگاه و تأثیرگذاری آن بر زیرساخت‌های حیاتی کشور، وظایف دانشگاهیان در این امر و به‌ویژه تحقیق‌های علمی در راستای تدوین و بیان تمدن نوین اسلامی، بیش‌ از پیش سنگین خواهد بود.

فصل نزول و افول تمدن غرب

وی افزود: در عصر حاضر جهان نظاره‌گر آن است که تمدن غرب به‌خصوص آمریکا دیگر کارآمدی لازم را در بحث کدخدایی و رهبری دنیا ندارد؛ بنابراین جهانیان به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا رو به افول و زوال است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ادامه داد: تمدن‌ها معمولاً از یک نقطه آغاز می‌شوند و سپس به اوج می‌رسند؛ اما اکنون با توجه به علائم و شواهدی که در حوزه حقوق بین‌الملل و روابط بین‌الملل پدیدار شده، یقیناً فصل نزول و افول تمدن غربی است.

کامرانی خاطرنشان کرد: اتفاقات این چند سال در دوره رئیس جمهور سابق آمریکا و حوادث مربوط به انتخابات اخیر این کشور، بیانگر بسیاری از حقایق غرب بود؛ چراکه ایالات‌ متحده همواره خود را دایه و رهبر دموکراسی، بنیان‌گذار نظام سرمایه‌داری و لیبرال در جهان می‌دانست؛ اما با بروز بسیاری از اتفاقات، آنها در بحث دیپلماسی عمومی و ایجاد هژمونی در حوزه روابط بین‌الملل دیگر قدرت همراه‌کردن دنیا با سیاست‌های خود را مانند سابق ندارد.

تمدن نوین اسلامی با پرچم‌داری جمهوری اسلامی ایران در حال شکل‌گیری است

وی افزود: یکی دیگر از علائم افول تمدن غرب در حوزه مسائل اجتماعی در کنترل و مدیریت همه‌گیری ویروس کرونا ظاهر شد؛ چراکه بیشترین مرگ‌ومیر در مقایسه با جمعیت در دنیا مربوط به آمریکاست و اینها علائم و شواهدی است که نشان می‌دهد نظام لیبرال سرمایه‌دار دیگر آنچنان کارایی لازم را ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس اضافه کرد: از سوی دیگر علائم و ظواهری وجود دارد که تمدن نوین اسلامی در حال شکل‌گیری است که داعیه‌دار و پرچم‌دارآن در واقع امت اسلامی است و جمهوری اسلامی ایران در کنار برخی دیگر از کشورهای منطقه به‌جد در حال توسعه و نمایاندن آن به جهانیان هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم نیز با بیان برخی دستاوردها و فعالیت‌های این واحد دانشگاهی، تأثیرگذاری و نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در حوزه‌های علمی، سیاسی، اقتصادی و ترویج مفاهیم فرهنگی را امری مهم در اجرای وظایف اجتماعی کشور دانست.

محمدحسین رنجبر گفت: دانشگاه‌ها موظفند به‌عنوان مبدأ فعالیت‌های علمی فرهنگی در راستای اثربخشی و بررسی دقیق و عالمانه علوم اسلامی همواره برگزاری چنین برنامه‌هایی را جزو دغدغه‌ها و وظایف خود قرار دهند.

به گزارش آنا، نشست هم‌اندیشی تمدن نوین اسلامی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان،  علیرضا نصری فرماندار قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم و مدیران و علمای جزیره قشم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم برگزار شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها