استاندار هرمزگان:

پروژه مسکن مهر هرمز تا یک ماه آینده عملیاتی می‌شود



استاندار هرمزگان گفت: مشکلات مربوط به مجموعه 100 واحدی و 30 واحدی مسکن هرمز نیز مورد بررسی قرار گرفت و دستور لازم در خصوص تسریع در روند اجرای این پروژه‌ها صادر شد.

به گزارش صبح ساحل، «فريدون همتي»، استاندار هرمزگان با اشاره به بررسی موانع پیش روی پروژه 195 واحدی و 200 واحدی مسکن مهر هرمز در هشتمین جلسه ستاد راهبردی طرح پیشرفت، آبادانی و توسعه پایدار جزیره هرمز، گفت: کمیته‌ای به ریاست معاونت عمرانی استانداری تشکیل و پس از تصویب نظرات دستگاه‌ها و نهادهای عضو این کمیته، فرآیند عملیاتی سازی این پروژه‌ها طی حداکثر پنج روز آینده و بر اساس برنامه زمانبندی مشخص می‌شود. وی افزود: همچنین مشکلات مربوط به مجموعه 100 واحدی و 30 واحدی مسکن هرمز نیز مورد بررسی قرار گرفت و دستور لازم در خصوص تسریع در روند اجرای این پروژه‌ها صادر شد. وی اضافه کرد: معماری و نمای بیرونی مسکن مهر و مسکن ملی باید متناسب با ساختار جزیره طراحی شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به موضوع تامین مسکن جوانان جزیره هرمز، گفت: بر اساس مصوبه امروز مقرر شد، اقدامات لازم به منظور بهره‌مندی جوانان هرمزی از مسکن مناسب بر اساس ضوابط مسکن ملی انجام شود. وی اضافه کرد: برای تمام کسانی که در قالب این طرح ثبت نام کنند اقدام لازم از سوی دستگاه‌های متولی انجام می‌شود.

همتی اضافه کرد: اجرای رینگ جزیره هرمز نیز در این جلسه مورد پایش و بررسی قرار گرفت که بر این اساس، عملیات اجرایی فاز دوم پروژه با تأمین دو سوم اعتبارات از محل منابع استانی و یک سوم اعتبارات از سوی بنیاد برکت، به‌زودی آغاز می‌شود. وی افزود: فاز نخست رینگ دور جزیره هرمز به طول 10 کیلومتر شامل هفت متر عرض سواره رو ، 1.5 متر عرض دوچرخه‌رو بتن رنگی و 2.5 متر پیاده‌روی مفروش به کف‌پوش بتنی و سیستم روشنایی سراسر مسیر، به اتمام رسیده است.

همتی، بررسی طرح توسعه شبکه آب هرمز را دیگر دستور کار نشست امروز عنوان کرد و گفت: کلیه تعهدات مربوط به تفاهم نامه انجام شده و مبلغ 2 میلیارد تومان برای افزایش ظرفیت آب شیرین کن پرداخت شده است که کلیه مخازن این طرح تا اسفندماه سال جاری آماده بهره‌برداری می‌شود.

استاندار هرمزگان، با اشاره بررسی پروژه پایانه گردشگری هرمز که طراحی آن در یک طبقه انجام و مستندات مربوط به انجام مناقصه آن تکمیل شده است، بیان داشت: شهرداری هرمز باید در سریع ترین زمان ممکن مناقصه آن را برگزار کند و بر اساس برآورد اولیه، هزینه ساخت و تجهیز این پایانه بالغ بر 15 میلیارد تومان است که قرار است با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: مدیریت پسماند جزیره هرمز دیگر دستور کار این نشست بود که ماشین آلات مورد نیاز خریداری و ماشین آلات فرسوده به روز آوری شده است و اقدامات تبلیغی و ترویجی در خصوص تفکیک از مبدأ نیز انجام شده است. وی افزود: دستور لازم به منظور تسریع در نصب انشعاب برق و نصب سوله پردازش برای بهره برداری از این طرح صادر شد.

منبع: تسنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها